Dzień II
Cele rozwojowe:
- Poznanie profesjonalnych sposobów przygotowania się do przeprowadzenia szkolenia/prezentacji.
- Ćwiczenie technik i narzędzi komunikacyjnych stosowanych podczas wystąpień publicznych.
- Poznanie często spotykanych barier komunikacyjnych.
- Nauczenie się skutecznego wykorzystywania informacji werbalnych i niewerbalnych jakie otrzymujemy od uczestników szkoleń.
MODUŁ I
Profesjonalne przygotowanie do wystąpień publicznych
- Najczęstsze błędy popełniane podczas wystąpień publicznych
- Dekalog dobrego mówcy
- Sposoby wywierania dobrego wrażenia
- Praca nad mową ciała podczas wystąpień
- Ćwiczenie dykcji, instrukcja samodzielnej pracy nad dykcją
MODUŁ II
Przegląd technik i narzędzi komunikacyjnych stosowanych podczas szkoleń
- Mechanizmy kontraktowania wzajemnych oczekiwań podczas szkolenia
- Przyciągające rozpoczęcie wystąpienia – „hak uwagi”
- Sposoby budowania relacji z odbiorcami, które ułatwiają proces komunikacji
- Sztuka czystości przekazu – czyli jak ograniczyć „szum” komunikacyjny
- Perswazyjny język komunikacji w teorii i w praktyce
- Warunki efektownego, inspirującego i motywującego zakończenia
- Sposoby angażowania/aktywizowania uczestników
MODUŁ III
Bariery komunikacyjne podczas prezentacji
- Bariery w procesie komunikacji wynikające z różnych typów osobowości
- Meta programy i ich wpływ na formy przekazu
- Sztuka słuchania i analizowania wypowiedzi
- Stereotypy i przekonania vs. skuteczność przekazu
- Praktyczne techniki poprawy efektywności komunikacji
- Utrzymanie dobrych relacji ze słuchaczami w sytuacjach trudnych i konfliktowych