Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych poglądów, bez urażania uczuć i z zachowaniem szacunku dla odmienności zdań. Pokonywanie barier (niechęci) w kontaktach zawodowych z osobami trudnymi dla nas ze względu na zachowanie, sposób bycia i wyrażane poglądy. Uzyskanie narzędzi do zbliżenia i budowania trwałych relacji opartych na szacunku.
Cele szkolenia:
• Zapoznanie się z podstawowymi regułami zachowań asertywnych i asertywności.
• Uświadomienie sobie praw osobistych i praw innych ludzi.
• Rozwijanie umiejętności wyznaczania i obrony własnego oraz poszanowania cudzego
terytorium psychologicznego.
• Budowanie poczucia zdrowej pewności siebie w sytuacjach zawodowych.
• Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi partnerami biznesowymi.
• Uświadomienie sobie zasad dbania o interesy firmy i swoje własne.
• Kształtowanie pozytywnego nastawienia.
Idea treningu:
• Znalezienie i przećwiczenie praktycznych metod tworzenia asertywnej i neutralnej wymiany myśli.
• Podniesienie poziomu asertywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej między ludźmi.
• Dzięki otrzymanym narzędziom – poprawa komunikacji – asertywne wyrażanie opinii.
• Uświadomienie znaczenia asertywności w zachowaniach i komunikacji.
Szkolenie to stawia przed uczestnikami szczególnie wysokie wymagania, ponieważ celem zajęć jest nie tylko nabywanie wartościowej wiedzy lecz prowadzona w atmosferze autentycznego zaangażowania identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju.
Zajęcia warsztatowe nie opierają się na założeniu, iż wszyscy uczestnicy muszą osiągnąć jednakowy poziom wiedzy i umiejętności. Istotę stanowi przekonanie, iż każdy powinien doskonalić się stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.