Data: 29.11.2022 - 30.11.2022
2 dni
Cena: 2495,00zł/os.
Warszawa
7/10 wolnych miejsc
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 2495,00 zł/netto

Audyt w procesach zakupowych Program Trener

Kupowanie/zakupy to jedno z fundamentalnych działań prawie wszystkich firm. Kolokwialnie mówiąc, aby sprzedać trzeba najpierw kupić. Ile kosztują zakupy widać wyraźnie w rachunku wyników, szczególnie w kategorii kosztu produktów sprzedanych. W zależności od obszaru działania zakres zakupów różni się, lecz wykazuje on też pewne wspólne cechy takie jak: wybór dostawcy, sposób ustalenia współpracy (umowy, kontrakty), sposób ustalenia ceny, określenie warunków dostaw, wykonanie zamówienia oraz ostateczne rozliczenie. Dalsze pytanie czy są to zakupy powtarzalne (materiały, komponenty do produkcji wyrobu finalnego) czy też mające charakter sporadyczny. Już z powyższego widać, że trudno uznać kategorię zakupów za nieistotną. A więc w uproszczeniu mówiąc o procesie zakupowym, mówimy o pozycji na rynku, o pieniądzach, o stanie i przyszłości firmy.

Audyt procesów zakupowych jest jednym z najważniejszych w firmie. Chodzi w nim o weryfikację zgodności ze strategią, polityką zarządczą oraz ustalonymi procedurami. Na podstawie wyników audytu można sformułować wnioski do optymalizacji funkcjonowania firmy, określić działania naprawcze, a także ustrzec firmę przed działaniami szkodliwymi dla jej finansów. O tym będzie mowa w warsztatach.
Zasadniczym warunkiem powodzenia tak określonego audytu jest znajomość tematu, branży oraz sposobu zorganizowania procesów zakupowych w podobnych segmentach działalności. Inne bowiem wymogi obowiązują w produkcji, w usługach, w działaniu sektora prywatnego, inne w działaniu sektora publicznego.

W dobie rynku globalnego wykorzystanie szans oraz unikanie pułapek mają znaczenie fundamentalne. Nie da się także wykluczyć intencjonalnego działania o charakterze nawet przestępczym. Luki w procedurach, pomijanie pewnych, uznawanych za ograniczenia biurokratyczne, postępowań może narażać firmę na straty finansowe, utratę klientów, co gorsza konsekwencje prawne. W sukurs takim zagrożeniom przychodzą bieżące działania kontrolne oraz systemowe przeglądy procesów, czyli audyt.

Cele i korzyści dla uczestników warsztatów:
• Zapoznanie się z fundamentami audytu procesów zakupowych.
• Określenie warunków przeprowadzenia efektywnego audytu.
• Zwrócenie uwagi na cykl: zapoznanie się ze stanem faktycznym, porównanie z zasadami, wnioski, plan działania/interesariusze, weryfikacja wykonania planu.
• Zdefiniowanie przykładowych zagrożeń wynikających z nieuwzględniania wymogów zorganizowanego procesu zakupowego – formalnych i praktycznych.

Do kogo adresowany jest ten warsztat:
• Do zarządzających działalnością firmy.
• Do zarządzających zakupami na poziomie operacyjnym.
• Do współpracujących z działami zakupowymi.

Metodyka:
Wykłady, dyskusje i ćwiczenia mające na celu aktywny udział uczestników warsztatów.

Rozwiń

Program

9:00

I dzień

1. Co to jest audyt procesu zakupowego?
• Czy audyt to kontrola
• Jakie są rodzaje audytów
Powody decyzji prowadzenia audytu w organizacji w zakresie zakupu: jak wygląda proces, jego efektywność, rola poszczególnych funkcji w procesie zakupu. Czy reguły są znane uczestnikom procesu? Jak wygląda wykonanie tych reguł w praktyce?

Przerwa kawowa

2. Rodzaje procesów zakupowych
• Zakupy do produkcji, usług, w pośrednictwie, uzupełniające.
Rodzaje procesów zakupowych determinują zakres audytu. Inne wymogi pojawiają się w zależności od wagi jaką mają zakupy dla funkcjonowania firmy. Określenie zakresu audytu dla podstawowych rodzajów zakupów.

Przerwa lunchowa

3. Zakres weryfikacji
• Dobór partnerów,
• Kategoryzacja,
• Umowy.
Znajomość rynku dostawców oraz jak prowadzony jest biznes są kluczowe dla analizy poprawności formalnej (umowy, aktualizacje, itp.) relacji zakupowych. Ustalenie jak ten proces wygląda, jaka jest praktyczna realizacja. Czy wyniki są zbieżne z założeniami? Jakie są obszary do poprawy? Określenie ryzyka i programu naprawczego.

4. Zakres weryfikacji
• Skąd wiedza co i kiedy kupić?
Pokazanie jak powinny być określane potrzeby zakupowe, jakie podstawowe narzędzia są do dyspozycji w firmie – czy są one wykorzystywane?

Przerwa kawowa

5. Określanie ryzyka w procesie zakupowym
Pokaz jak określać ryzyka konkretnego procesu zakupowego oraz jak mogą one wpływać na funkcjonowanie firmy.

6. Pytania / podsumowanie

9:00

II dzień

1. Audyt – Zakres weryfikacji
• Organizacja zakupu
• Rola działu zakupu
Umocowanie organizacyjne i struktura organizacyjna działu zakupu powinna zapewniać optymalne warunki działania i realizacji zadań. Czy tak jest?
Jak dział zakupu współpracuje z całą organizacją?

Przerwa kawowa

2. Audyt – zabezpieczenia
• Prawne
• Formalne
• Praktyczne
Zabezpieczenia mają przyczyniać się do realizacji określonych celów oraz chronić firmę w trudnych sytuacjach. Fundamentem jest sformalizowanie, precyzyjne i jednoznaczne określenie obowiązków stron. Reguły kontraktowe.

Przerwa lunchowa

3. Jak przeprowadzać audyt?
• Reguły ogólne
• Własne doświadczenia
Celem audytu nie jest „znalezienie winnych” lecz potwierdzenie co jest prawidłowe, a co wymaga poprawy. Chodzi o bardziej obiektywny ogląd jakości organizacji w zakresie procesu zakupowego oraz podzielenie się doświadczeniami z innych organizacji i/lub rynków.

4. Audyt śledczy (forensic)
• Przestępstwa w zakupie.
Jakie są „standardowe” działania w zakupach, które narażają na straty? Jak można ich uniknąć, jak można je wykryć?

Przerwa kawowa

5. Zadania praktyczne
• Role audytora.
• Kupca.
Odgrywanie ról audytora, kupca. Jak stworzyć efektywny plan działania po audycie zakupu?

6. Pytania/podsumowanie

Rozwiń

Trener wydarzenia

Pobierz program

Regulamin

  • Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu wynosi: 2495 PLN + VAT.
  • Cena obejmuje: prelekcje, materiały ze spotkania, przerwy kawowe i lunchowa.
  • Przesłanie do BMS Poland Group Sp. z o.o. pocztą elektroniczną wypełnionego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia na konferencje BMS stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a BMS Poland Group Sp. z o.o. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy. Płatność może być również dokonana online w momencie rejestracji.
  • Osoba przesyłająca lub wypełniająca online formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS Poland Group Sp. z o.o..
  • Zgłaszający ma prawo do rezygnacji z udziału na warunkach określonych poniżej. Rezygnacji z udziału należy dokonać w formie pisemnej i przesłać  mailem na adres zgloszenia@bmspolska.pl
  • W przypadku rezygnacji do 30 dni przed datą spotkania, zgłaszający zapłaci opłatę manipulacyjną w wysokości 500 PLN + 23% VAT. Po tym terminie zgłaszający zobowiązany jest do zapłaty pełnych kosztów uczestnictwa  w wysokości  wynikającej z zawartej umowy pomiędzy Zgłaszającym a BMS Poland Group Sp. z o.o..
  • W przypadku rezygnacji na mniej niż 30 dni przed datą spotkania, zgłaszający zobowiązany jest do zapłaty pełnych kosztów uczestnictwa  w wysokości  wynikającej z zawartej umowy pomiędzy Zgłaszającym a BMS Poland Group Sp. z o.o.
  • W przypadku nie dokonania płatności na dzień przed terminem spotkania, uczestnik zobowiązany jest do uiszczenia pełnej kwoty 2495 PLN + VAT.
  • W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach oraz braku pisemnej rezygnacji z udziału w spotkaniu, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  • Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  • W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba, z tej samej firmy, wskazana przez Zgłaszającego.
  • Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia ze względu na limitowaną liczbę miejsc.
  • Administrator serwisu – BMS Poland Group Sp. z o.o. gromadzi dane osób, które się rejestrują lub składają zamówienia.
  • W momencie złożenia zamówienia, Zamawiający:– wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez BMS Poland Group Sp. z o.o., ul. Młynarska 42 lok. 115, 01-171 Warszawa, właściciela serwisu www.bmspolska.pl w zakresie prowadzonej przez nią działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.). Użytkownikom udostępniającym dane w trakcie korzystania z serwisu, administrator gwarantuje prawo do wglądu w swoje dane, aktualizowania ich treści oraz ich usuwania. Można tego dokonać, kontaktując się z Administratorem na adres: info@bmspolska.pl– wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną od BMS Poland Group Sp. z o.o., (zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. Dz. U. Nr 144 poz. 1204 “O świadczeniu usług drogą elektroniczną”) oraz podmiotów współpracujących. W każdym momencie Zamawiającemu przysługuje prawo do odwołania powyższej zgody.
    • O akceptacji obu punktów informacja znajduje się bezpośrednio w formularzu rejestracji.
    • Dane użytkowników serwisu www.bmspolska.pl wykorzystywane są tylko do prowadzenia działalności szkoleniowej oraz w prowadzeniu działań marketingowych lub promocyjnych np. wysyłka newslettera/e-mailingu do osób, które wyraziły zgodę na to.
    • Administrator nie udostępnia osobom ani podmiotom trzecim danych osobowych użytkowników serwisu.
    • Jednocześnie wyrażam zgodę na wykorzystanie i publikację mojego wizerunku zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.), utrwalonego na wydarzeniach organizowanych przez BMS Poland Group Sp. z o.o. za pomocą aparatu fotograficznego i/lub kamery. Materiał zdjęciowy i filmowy zgromadzony podczas niniejszych konferencji może zostać opublikowany na stronie bmspolska.pl, materiałach graficznych organizatora i kontach portali społecznościowych należących do organizatora
Rozwiń

Uczestnicy kupili także