W jaki sposób zapewnić firmie efektywność działania w dłuższej perspektywie czasu ? Jaką rolę pełnią kompetencje w budowaniu spójnej kultury organizacyjnej, wspierającej realizację strategii i wyzwań biznesowych? Czy warto wdrażać w firmach modele kompetencyjne skoro tempo zmian wymusza zwinne i elastyczne rozwiązania ? Na te i inne pytania będziemy szukać odpowiedzi w trakcie dwudniowego warsztatu poświęconego budowaniu i wdrażaniu w firmie kompetencji oraz systemu zarządzania nimi. Szczególną uwagę poświęcimy procesom diagnozy i rozwoju kompetencji, których właściwe funkcjonowanie jest niezbędne do nieustannego rozwoju firmy i jej pracowników. Będziemy poznawać modele i narzędzia, które wzmacniają w pracownikach postawę proaktywności i odpowiedzialności za własny rozwój.
Dla kogo?
Działy HR i osoby zarządzające firmą, które planują wdrożyć w firmie model kompetencji lub wdrożenie mają już za sobą, ale stoją przed wyzwaniem zbudowania/usprawnienia systemu zarządzania kompetencjami.
Metodyka
Każdy moduł skonstruowany jest w taki sposób, aby dostarczać konkretną wiedzę, rozwijać kluczowe umiejętności oraz skłaniać do refleksji i wyciągania wniosków kluczowych dla efektywnego wdrożenia kompetencji i zarzadzania nimi w miejscu pracy. Efektem końcowym szkolenia będzie również zbudowanie konkretnego planu działania. W trakcie warsztatu będzie możliwość uczestniczenia w:
• Dyskusjach i ćwiczeniach grupowych
• Case study
• Symulacji rozmowy z pracownikiem
• Eksperymencie
• Ćwiczeniach indywidualnych i w parach
• Aktywnym dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem oraz dobrymi praktykami
Korzyści
• Zdobycie wiedzy w zakresie budowania kluczowych modeli opisu kompetencji
• Rozwój umiejętności wyboru modelu kompetencji adekwatnego do potrzeb firmy
• Poznanie i omówienie głównych etapów wdrożenia kompetencji w firmie
• Wzrost wiedzy i umiejętności w obszarze zarządzania kompetencjami w firmie
• Wzrost umiejętności w zakresie planowania i realizacji rozwoju w oparciu o kompetencje