Dzień pierwszy
Blok 1/ Wprowadzenie do warsztatu
- Cele warsztatu i agenda.
- Poznanie uczestników i ich potrzeb.
- Wspólne wypracowanie zasad i zawarcie kontraktu.
Blok 2/ Wprowadzenie do kompetencji – definicje i kluczowe korzyści
- Kompetencja, model kompetencji i profil kompetencyjny – definicje i korzyści
- Kompetencje a wartości – podobieństwa i różnice
- Czy potrzebujemy dziś w firmie kompetencji – kiedy warto wdrożyć model kompetencji?
Na początek zapoznamy się z kluczowymi definicjami i wartościami, jakimi niosą ze sobą kompetencje. Stworzymy wspólną bazę słownikową, dzięki której dyskusje w kolejnych modułach będą przebiegać sprawnie i konstruktywnie. Już w pierwszym module merytorycznym będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie – kiedy warto wdrożyć w firmie model kompetencji.
Blok 3/ Różne modele opisu kompetencji i ich użyteczność – co wybrać?
- Model otwarty – sposób konstrukcji, korzyści i wyzwania.
- Model addytywny – sposób konstrukcji, korzyści i wyzwania.
- Model matrycowy – sposób konstrukcji, korzyści i wyzwania.
W tym bloku skoncentrujemy się na trzech głównych modelach opisu kompetencji, eksplorując ich właściwości, potencjalne korzyści i zagrożenia jakie mogą pojawić się w związku z ich wdrożeniem w firmie. Pracując na konkretnych „case study” będziemy tworzyć rozwiązania adekwatne do potrzeb firmy. To ważna część merytoryczna, która pozwala uczestnikom poznać różne modele kompetencji – sposób opisu, skale używane do oceny kompetencji oraz praktycznie zorientować się w ich możliwościach i ograniczeniach.
Blok 4/ Wdrożenie w firmie kompetencji – jak to zrobić właściwie?
- Zdefiniowanie celu i głównych założeń.
- Zespół projektowy i kluczowe etapy pracy.
- Czy na komunikacji kończy się wdrożenie modelu kompetencji w firmie?
W tym bloku omówimy sobie różne podejścia do wdrożenia modelu kompetencji w firmie oraz przejdziemy przez kluczowe etapy pracy projektowej. Uczestnicy warsztatu, którzy zamierzają wdrożyć w firmie kompetencje, będą dzięki temu modułowi lepiej przygotowani. Natomiast osoby, które wdrożenie mają już za sobą, będą miały okazję zweryfikować swoje doświadczenia z dobrymi praktykami rynkowymi i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Jest to etap szkolenia, w którym wszyscy uczestnicy mają szczególną okazję czerpać ze swojej dotychczasowej wiedzy i doświadczenia.