Whistleblower
Skuteczną i sprawdzoną formą sprawnego funkcjonowania kanałów informowania o nieprawidłowościach i nadużyciach w organizacji jest obecność sygnalisty. Whistleblower, bo tak też możemy nazwać tę funkcję, jest niezawodnym i bardzo ważnym dla naszej firmy gwarantem bezpieczeństwa biznesu. Przygotowanie i wdrożenie kanałów informowania o nadużyciach nie jest jednak zadaniem prostym. Proces wdrożenia whistleblowingu w firmie wymaga dokładności i doświadczenia.
W związku z powyższymi zmianami oraz obowiązkami, firma BMS przygotowała dla Państwa platformę warsztatową, podczas której uzyskają Państwo kompleksową wiedzę na temat instytucji sygnalisty w organizacji. Podczas warsztatu omówione zostaną praktyczne aspekty funkcjonowania i wdrożenia funkcji sygnalisty w firmie, wymagania dyrektywy UE oraz cały proces od zgłoszenia po zakończenie działań wykonawczych. Dzięki warsztatowej formule i bogatemu doświadczeniu trenera, uczestnicy będą mogli bazować na praktycznych przykładach, ćwiczeniach warsztatowych oraz rzeczywistych przykładach przedstawionych przez osobę prowadzącą.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest w szczególności do pracowników departamentów Compliance, prawnych, zarządzania ryzykiem, zasobów ludzkich, kontroli wewnętrznej i innych chcących rozwinąć lub stworzyć dobrze funkcjonujące stanowisko whistleblowera.
Cele szkolenia:
Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z głównymi obszarami funkcji Whistleblowera w organizacji z uwzględnieniem specyfiki prowadzonego biznesu oraz wyposażenie ich w kompetencje niezbędne do samodzielnego utworzenia instytucji Whistleblowera w firmie.
Metodyka prowadzenia zajęć:
Szkolenie ma formę warsztatu, w trakcie którego uczestnicy poznają istotę funkcji Whistleblowera, zakres jego obowiązków oraz warunki i wymogi niezbędne do prawidłowego skonstruowania funkcji whistleblower w swojej firmie.