Pulpit menedżerski, czyli Dashboard to miejsce na prezentowanie w czytelny i klarowny sposób kluczowych dla działania przedsiębiorstwa wskaźników. Menedżer użytkujący przygotowany pulpit, posiada możliwość zmiany prezentowanych danych wg zadanych przez siebie kryteriów np. zmiany okresu, którego dotyczy raport zarządzanego rejonu lub grupy produktowej bez zagłębiania się w techniczne szczegóły budowy pulpitu.
Dashboardy muszą być dopasowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa i na tyle elastyczne, żeby pozwalały kierownikom oraz osobom decyzyjnym szybko i czytelnie ocenić sytuację w jego obszarze odpowiedzialności.
Pulpity menedżerskie dzięki czytelnemu zaprezentowaniu kluczowych wskaźników KPIs pozwalają znacznie usprawnić proces analizy danych i podejmowania istotnych decyzji.
Szkolenie ma charakter typowo warsztatowy. Uczestnicy powinni posiadać ukończone szkolenie z Excela na poziomie średniozaawansowanym lub posiadać wiedzę równoważną.
Uczestnicy szkolenia nauczą się praktycznie wykorzystywać przekazane umiejętności do analizowania i wizualizacji danych oraz zdobędą wiedzę do budowana ciekawych i użytecznych pulpitów menedżerskich.
Ponadto na spotkaniu zostanie omówiona rola controllingowych systemów wczesnego ostrzegania przedsiębiorstwa oraz mechanizmów ostrzegawczych niezbędnych w codziennej pracy menedżera.