Celem pierwszego dnia warsztatów, jest zapoznanie uczestników z podstawowymi metodami mapowania procesów oraz definiowania oczekiwań Klienta wewnętrznego, co do ich kondycji i wyników biznesowych.
• Uczestnicy tworzą mapy realnych procesów, które realizują.
Mają również za zadanie zidentyfikowanie przykładowych marnotrawstw oraz zaproponowanie sposobu ich:
– pomiaru,
– obserwacji,
– stawiania hipotez co do możliwych przyczyn i wpływu na wynik procesu.
• W kolejnej części szkolenia uczestnicy definiują wskaźniki do procesu oraz sposób zbierania danych o ich realizacji. Jest to bardzo często pomijany aspekt, który niestety powoduje późniejsze problemy związane ze wskazaniem, jaki wpływ na kondycje procesu mają późniejsze akcje doskonalące – jaka jest ich skuteczność, opłacalność i wpływ na satysfakcję pracowników z realizowanych procesów.
W trakcie drugiego dnia szkolenia uczestnicy rozwiązują konkretny problem biznesowy zidentyfikowany w procesie lub zespole (wskazany przez nich w trakcie pierwszego dnia lub z którym borykają się na bieżąco w pracy).
• Wspólnie definiują problemy, projektują możliwe rozwiązania, sposób ich wdrożenia oraz pomiar wyników stosując poznawane w trakcie warsztatów metody problem solving.
Część teoretyczna dotycząca narzędzi PS, jest niejako w tle – podstawą i głównym celem prac jest zastosowanie narzędzi „TU i TERAZ”.
• Zadaniem uczestników, jest także stworzenie konkretnych harmonogramów wdrożenia wraz z przypisanymi rolami i odpowiedzialnościami w procesie wdrożenia oraz sposobem przeglądu i oceny wyników.