To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygania. Konflikty są naturalną częścią życia zawodowego, a w grupach nastawionych na osiąganie celów za pomocą różnych metod jest to nieuniknione.
Konflikty możemy podzielić na twórcze oraz na takie, które mają wpływ destrukcyjny i obniżają efektywność działań. Jest wiele przyczyn ich powstawania, między innymi może to być zła organizacja pracy, brak informacji, niesprawiedliwy podziału zadań, rywalizacja, walka o władzę.
Aby sobie z nim poradzić, przede wszystkim nie można chować ich pod dywan.
UCZESTNICY PODCZAS SZKOLENIA POZNAJĄ:
• Czym jest konflikt i jakie są fazy jego powstawania?
• Jak rozróżnić konflikt pozytywny od destruktywnego?
• Jak identyfikować źródła konfliktów?
• Skąd się biorą spory?
• Zasady rozwiązywania nieporozumień, rola metodyki i komunikacji
• Jak skutecznie wdrażać strategie rozwiązywania konfliktów?
• Sposoby doprowadzania do końca rozpoznane konflikty
• Jak modelować otoczenie w celu zmniejszenie konfliktów destruktywnych?
SPODZIEWANE EFEKTY PO SZKOLENIU:
• Podniesienie umiejętności identyfikowania konfliktów pozytywnych i destruktywnych oraz przeciwdziałania im
• Świadome używanie konkretnych technik pomocnych w rozwiązywaniu sporów
• Umiejętność wykorzystania metody „wygładzania ścieżki”, czyli modelowania otoczenia w celu przeciwdziałania typowym konfliktom
• Precyzyjne przedstawianie własnego punktu widzenia w sytuacjach spornych