Efektywne zarządzanie zespołem wymaga od menedżerów nie tylko naturalnych cech przywódczych, ale też poznania i skutecznego wykorzystywania narzędzi pozwalających kierować, motywować i angażować swoich pracowników.
Bycie liderem to coś więcej niż funkcja, wymaga akceptacji, uznania i autorytetu, które najlepiej zdobywa się w codziennej pracy z zespołem.
Dla kogo:
• kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla
• osoby zarządzające zespołami
• osoby przygotowujące się do objęcia stanowisk managerskich i innych kluczowych stanowisk
Po szkoleniu uczestnicy będę potrafili:
• skutecznie zarządzać zespołem
• budować długofalowe relacji oparte na partnerstwie i zaufaniu
• stosować różne metody motywowania, dostosowane do poszczególnych pracowników
• budować współpracujące zespoły i rozpoznawać zagrożenia mające negatywny wpływ na ich efektywność
• kształtować procesy w obszarze komunikacji i współpracy w zespole
• stosować różne style zarządzania zespołem
• stawiać cele, delegować zadania, monitorować pracę zespołu
• świadomie budować oraz wykorzystywać wizerunek i autorytet lidera
Metody szkoleniowe:
• dyskusja moderowana
• prezentacja multimedialna
• interaktywny mini wykład
• ćwiczenia grupowe, w parach i indywidualne
• case study