Dzień drugi
Blok 4/ Budowanie zaangażowania na różnych etapach rozwoju pracownika
- Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (kompetencje i zaangażowanie).
- Elastyczność menedżera- styl przywództwa dopasowany do rozwoju pracownika.
- Delegowanie i monitorowanie a poziom dojrzałości pracownika.
W tym bloku skoncentrujemy się na Przywództwie Sytuacyjnym Blancharda. Uczestnicy warsztatu będą przyglądać się swoim prawdziwym zespołom, aby właściwie zdiagnozować poziom dojrzałości konkretnych pracowników. Będziemy uczyć się, w jaki sposób budować właściwe doświadczenia pracowników i pozytywnie wpływać na ich zaangażowanie poprzez elastyczne i adekwatne oddziaływanie menedżera. Uczestnicy będą mieli możliwość odegrania rozmowy z pracownikiem oraz uzyskania od grupy i trenera informacji zwrotnej.
Blok 5/ Employee experience i budowanie zaangażowania zespołu w sytuacji zmian
- Zespół w świecie VUCA – jak utrzymać dobre doświadczenia pracowników?
- Rola komunikacji i angażowania pracowników w przeprowadzanie zmian.
- Model Lencioniego – diagnoza zespołu i rola lidera w przezwyciężaniu dysfunkcji.
Zmienność, niepewność, niejednoznaczność i złożoność to wyznaczniki dzisiejszej rzeczywistości. W jaki sposób utrzymać dobre doświadczenia pracowników w tak szybkich i zmiennych czasach? W tym module przeanalizujemy kluczowe zadania menedżera, związane z komunikacją i angażowaniem pracowników w przeprowadzanie zmian. Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję poznać model Lencioniego, zdiagnozować za pomocą kwestionariusza swój zespół oraz wypracować rozwiązania, zmierzające do przezwyciężenia obecnych w zespole dysfunkcji.
Blok 6/ Komunikacja i coaching w pracy menedżera – przydatne modele i techniki
- Feedback i feedforward – niezwykła moc regularnej i konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Empatyczne słuchanie – budowanie relacji poprzez uważne słuchanie uczuć i potrzeb.
- GROW – budowanie postawy zaangażowania i odpowiedzialności za rozwój/rozwiązywanie problemów.
- Pytania otwarte, parafraza i odzwierciedlanie uczuć jako techniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów i sytuacji trudnych w zespole.
W tym module będziemy koncentrować się na coachingowym i empatycznym podejściu do pracowników ponieważ sprzyjają budowaniu relacji oraz postawy zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników. To, w jaki sposób menedżerowie rozmawiają na co dzień ze swoimi ludźmi ma ogromny wpływ na percepcję przez nich miejsca pracy oraz zaangażowanie w wykonywanie zadań. Uczestnicy warsztatu poznają konkretne techniki/modele komunikacji i będą mieli okazje je przećwiczyć, uzyskując od innych osób informację zwrotną.
Blok 7 Podsumowanie warsztatu i zaplanowanie rozwoju
- Wspólne podsumowanie warsztatu przez uczestników i trenera
- Indywidualny Plan Rozwoju
- Ankieta ewaluacyjna i pożegnanie
Uczestnicy warsztatu wychodzą z Indywidualnym Planem Rozwoju, w którym określają co chcą w najbliższym czasie rozwijać i w jaki sposób zamierzają to zrobić. Udzielając odpowiedzi na konkretne pytania, wskazują działania, które zamierzają zrealizować oraz inicjatywy/rytuały, które chcą zmienić lub wyeliminować ze swoich praktyk menedżerskich.