Szkolenie omawia bezpłatne dodatki Excela, które wspomagają czynności analityczne wykonywane podczas przetwarzania, kalkulowania i wizualizowania dużej ilości danych. Omawiane będą aplikacje Power Query, Power Pivot, Power Map i Power BI, które zostały stworzone aby zwiększyć wydajność czasu pracy. Powyższe dodatki umożliwiają budowanie automatycznych modeli pobierających i przetwarzających dane, a następnie umożliwiają prezentowanie ich w skondensowanej i dostosowanej do odbiorcy formie. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak najlepiej wykorzystać te dodatki w swojej pracy.
Adresaci
• osoby często używające Excela do analizy danych.
• osoby chcące zautomatyzować pobieranie danych z różnych źródeł.
• osoby, które potrzebują tworzyć tabele przestawne na podstawie kilku tabel z danymi.
• osoby tworzące raporty graficzne w postaci wykresów, map i innych wizualizacji.
Cel szkolenia
Podczas warsztatu zostaną przedstawione w praktyczny sposób najważniejsze narzędza Business Intelligence. Uczestnik zostanie przeprowadzony przez wszystkie etapy analiz biznesowych. Program omówi aspekt pobrania danych, przefiltrowania, wyczyszczenia i przekształcenia tych danych, poprzez budowę modelu danych aż do wygenerowania wizualnych i interaktywnych raportów.
Korzyści
• na podstawie ćwiczeń zostanie przedstawiona użyteczność Power BI.
• znajomość przetwarzania danych z dodatkiem Power Query.
• budowa własnych modeli danych z formułami niestandardowymi w tabeli z użyciem Power Pivot.
• przedstawianie danych graficznych w tabeli przestawnej z wykorzystaniem Power Map.
Ćwiczenia
Wydarzenie zostało przygotowane pod ograniczoną liczbę osób, aby zapewnić warsztatowy charakter pracy. Na uczestników czeka wiele ćwiczeń wspomagających łatwiejsze zapoznanie się z tematem.