Rola Działów HR w ostatnich latach zmienia się bardzo dynamicznie i znacząco. W naszym rozumieniu ta zmiana przejawia się w konieczności dostosowania kompetencji pracowników działów HR do nowych ról i oczekiwań wobec specjalistów HR.
Specjaliści zatrudnieni w Działach HR, aby zyskać autorytet i stać na równi z innymi strategicznymi działami organizacji powinni pełnić role m.in.:
- Reprezentantów pracowników i ich potrzeb
- Architektów proponujących rozwiązania zwiększające efektywność pracowników i organizacji
- Dostawców danych, informacji i talentów i Partnerów wspierających procesy biznesowe
- Strategów łączących procesy rozwoju pracowników ze strategią firmy i celami biznesowymi
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest w szczególności do pracowników obszaru HR, pełniących funkcje managerskie i specjalistyczne, którzy chcą rozwinąć własne kompetencje w zakresie skutecznego wdrażania zmian w obszarze HR, skupiając się na budowaniu współpracy i relacji z biznesem. Współpracy oraz dostarczania rozwiązań adekwatnych do biznesowych potrzeb organizacji oraz wspieraniu działań managerów w celu osiągania wymiernych wyników, poprzez dostarczenie nowoczesnych i systemowych rozwiązań z obszaru HR.
Cele szkolenia:
- Rozwinięcie umiejętności i poznanie narzędzi oddziaływania na zaangażowanie pracowników i realizacji procesów HR w służbie osiągania lepszych wyników
- Zdobycie wiedzy i wypracowanie postawy umożliwiającej efektywnie pełnić rolę HR jako rzeczywistego partnera dla biznesu
- Zapoznanie uczestników z metodami i technikami z zakresu budowy wizerunku partnera HR, zarządzania rozwojem pracowników, identyfikacji i analizy barier efektywności pracy, zwiększania biznesowej efektywności realizowanych działań w obszarze HR
Zalety szkolenia:
- Wieloletnie doświadczenie zawodowe trenera w obszarze projektowania i efektywności procesów HR; realizującego projekty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie całej organizacji
- Narzędziowy charakter szkolenia, które bazuje na poznaniu i dokładnemu przećwiczeniu kluczowych instrumentów w pracy HR Business Partnera
- Poznawanie praktycznych narzędzi w formie ułatwiającej zrozumienie i zapamiętywanie treści
- Nastawienie na podejście systemowe w rozwoju Organizacji
- Możliwość odniesienia poznawanych narzędzi do własnych doświadczeń i wypracowania konkretnych działań usprawniających.
Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestnika:
- Zdobycie wiedzy nt. zasad, zakresu i wyzwań pełnienia roli HR BP w nowoczesnej organizacji
- Poznanie zasad efektywnej współpracy strategicznej i operacyjnej z biznesem
- Rozwinięcie umiejętności budowy efektywnej strategii HR dla wspomaganego obszaru biznesu
- Poznanie kluczowych kompetencji potrzebnych do wdrożenia i realizacji struktury HR BP w organizacji
- Możliwość przećwiczenia i otrzymania informacji zwrotnej od trenera prowadzącego oraz uczestników
- Poznanie zasad prawidłowego wdrażania i wspierania zmian w organizacji oraz ich komunikowania
- Doświadczenie nowych zachowań związanych z pełnieniem roli partnera dla biznesu
- Zdobycie wiedzy i rozwój umiejętności niezbędnych do realizacji kluczowych procesów ZZL w obszarze zarządzania wizerunkiem, działaniami szkoleniowo-rozwojowymi oraz efektywnością pracowników.
Dla organizacji:
- Prawdopodobieństwo zmniejszenia fluktuacji pracowników dzięki budowie silnej, dobrze zarządzanej organizacji wykorzystującej narzędzia i podejścia zwiększające zaangażowanie pracowników
- Mocniejszy wizerunek marki firmy na rynku pracy, przyciągający nowych kompetentnych pracowników, zwiększając wartość firmy i jej efektywność produkcyjną
- Zapewnienie organizacji ciągłości biznesowej poprzez adekwatny rozwój i planowanie zasobów ludzkich
- Wzmocnienie wizerunku HR jako partnera, z którego zdaniem warto się liczyć
- Utrzymywanie przez HR wysokiego poziomu motywacji i efektywności przekładającego się na osiąganie lepszych wyników pracy przez pracowników
- Wspieranie przez HR biznesu w motywowaniu systemowym ludzi, budowaniu przynależności do firmy, podnoszeniu atmosfery pracy, budowaniu wspierającej kultury organizacyjnej, a tym podniesienie efektywności działania firmy
Metodyka prowadzenia zajęć:
Szkolenie prowadzone jest zgodnie ze sztuką uczenia się dorosłych, czyli poprzez doświadczenie. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej, z wykorzystaniem podstawowych metod interaktywnych.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną m.in.:
- Forma treningu aktywnego – maksymalnie angażującego uczestników do aktywnego udziału
- Trening umiejętności – ćwiczenia w małych grupach poszczególnych umiejętności, podsumowania pracy zespołów w całej grupie
- Aktywne uczestnictwo, praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez dzielenie się doświadczeniami, poszerzanie repertuaru zachowań, eksperymentowanie z nowymi sytuacjami, obserwację innych uczestników
- Techniki sprzyjające kreatywności (burza mózgów oraz analiza przypadków)
- Przekaz wiedzy teoretycznej – wykłady inspirujące, dyskusje