.
W toku doświadczeń, rozmawiając przy kawie w czasie naszych konferencji z ekspertami i uczestnikami prelekcji doszedłem do wniosku, że dużo się rozmawia obecnie na temat złych praktyk w procesie rekrutacji, które są udziałem dużych i średnich firm.
Pobieżnie traktowane są aplikacje, firmy nie udzielają feedbacku przy odmowie lub w ogóle zostawiają kandydata do pracy bez jakiejkolwiek informacji. Zarzuty i słuszne roszczenia są stawiane dużym firmom przez doświadczonych pracowników, często osoby z top managementu, które wcześniej są pozyskiwane i namawiane przez poważne agencje headhunterskie w ramach realizacji projektów rekrutacyjnych.
Zastanawiam się, czy rzeczywiście jest to reguła? Może istnieją pozytywne przykłady rekrutacji i odmowy, na których nie kończy się wspólna historia pracodawcy i kandydata na pracownika?
Równie ważnym zagadnieniem wydaje mi się kapitał wiedzy, który posiada doświadczony pracownik przechodzący na emeryturę, bądź odchodzący z firmy. Jak przekazać wiedzę i doświadczenie następnym pokoleniom pracowników, żeby firma mogła się rozwijać? Często słyszę, że nowy pracownik musi „przecierać szlaki” od nowa, że nikt nic nie robi z cennym kapitałem, który zostawia po sobie osoba odchodząca z firmy, bądź na emeryturę.
Uznałem, że KRYZYS W REKRUTACJI I ZARZĄDZANIE WIEDZĄ zasługuje na spotkanie, gdzie będzie można na ten temat porozmawiać przy okazji wygłaszanych prelekcji.
Warto na te tematy podyskutować.
Zapraszamy na spotkanie KRYZYS W REKRUTACJI I ZARZĄDZANIE WIEDZĄ, 26 i 27 lutego 2020 r. w Warszawie.
Z poważaniem,
Jarosław Senator,
Project Manager