- Nabycie wiedzy o zarządzaniu procesowym i systemowym podejściu do zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem procesów HR
- Zrozumienie konieczności zarządzania procesowego i podnoszenia dojrzałości organizacji
- Rozwinięcie umiejętności i poznanie zasad oraz metod stosowanych do optymalizacji i udoskonalania procesów HR
Metodyka prowadzenia zajęć:
Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej, z wykorzystaniem podstawowych metod interaktywnych.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną m.in.:
- Forma treningu aktywnego – maksymalnie angażującego uczestników do aktywności
- Trening umiejętności – ćwiczenia w małych grupach poszczególnych umiejętności,podsumowania pracy zespołów w całej grupie
- Aktywne uczestnictwo, praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez dzielenie się doświadczeniami, poszerzanie repertuaru zachowań, eksperymentowanie z nowymi sytuacjami, obserwację innych uczestników
- Techniki sprzyjające kreatywności (burza mózgów oraz analiza przypadków)
- Przekaz wiedzy teoretycznej – wykłady inspirujące, dyskusje
Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestnika:
- Zdobycie wiedzy nt. zasad, zakresu i metod mapowania procesów z obszaru HR
- Rozwinięcie umiejętności budowy efektywnych procesów HR dla wspomagania biznesu
- Poznanie zasad prawidłowego wdrażania i wspierania procesów zmian w organizacji oraz sposobów ich komunikowania
- Umiejętność właściwego definiowania i budowania zespołu projektowy do mapowania procesu HR
- Rozwinięcie umiejętności prowadzenia skutecznej analizy istniejącej mapy procesów HR
- Doskonalenie umiejętności właściwego określania miernika efektywności procesów HR
Dla organizacji:
- Wzrost efektywności realizowanych procesów biznesowych w obszarze HR, co przełoży się na podniesienia wydajności i skuteczności ZZL.
- Zmniejszenia fluktuacji pracowników dzięki budowie silnej, dobrze zarządzanej organizacji wykorzystującej narzędzia i podejścia optymalizujące procesy HR
- Możliwość skuteczniejszej diagnozy i w konsekwencji likwidacji wąskich gardeł oraz przyczyn problemów w procesach HR