Negocjacje w dziale zakupu:
- Czym w ogóle są negocjacje?
- Czy jest różnica między negocjacjami zakupowymi a sprzedażowymi?
- Cechy dobrego negocjatora zakupowego.
- Jakie są najważniejsze elementy negocjacji zakupowych?
- Rodzaje negocjacji zakupowych w zależności od zakresu, powtarzalności, skali.
- Czy w negocjacjach zakupowych skupiamy się wyłącznie na tym czego nam potrzeba?
- Znajomość potrzeb dostawców – przeszkoda czy szansa?
- Techniki negocjacyjne w procesie zakupowym.
- Czy elementy tego procesu muszą podlegać kontroli bieżącej i systemowej ?
- Czy i jak można uchronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z nieprawidłowościami w negocjacjach zakupowych?
Cele i korzyści dla uczestników warsztatów:
- Zapoznanie się z fundamentami procesów zakupowych.
- Określenie warunków prowadzenia negocjacji zakupowych.
- Określenie podstawowych elementów negocjacji zakupowych.
- Opisanie sposobu naboru dostawców, ich kategoryzacji i ustalenia priorytetów.
- Przygotowania do negocjacji, ich przeprowadzenia i dokumentowania wyników (umowy).
- Zwrócenie uwagi na miejsca krytyczne negocjacji:
– strategia odpowiadająca strategii ogólnej, w fazie przygotowań oraz prowadzenia negocjacji współpraca z działem prawnym, finansowym, logistycznym, administracją, sprzedażą i marketingiem;
– zapoznanie się ze stanem faktycznym – porównanie z zasadami – wnioski – plan działania/interesariusze – weryfikacja wykonania planu.
- Zdefiniowanie przykładowych zagrożeń wynikających z nieuwzględniania wymogów zorganizowanego procesu negocjacyjnego – formalnych i praktycznych.
Do kogo adresowany jest ten warsztat?
- Do zarządzających działalnością zaopatrzeniową firmy.
- Do zarządzających zakupami na poziomie operacyjnym.
- Do prowadzących zakupy w firmie.
- Do współpracujących z działami zakupowymi