Dzień II
1. Umiejętność asertywnego komunikowania się z klientem przez telefon
- Rodzaje postaw emocjonalnych – postawa uległa, agresywna, asertywna i manipulacyjna
- Asertywność – czym różni się od agresji, uległości i manipulacji – test na określenie indywidualnego poziomu asertywności
- Zachowanie asertywne – jak radzić sobie z emocjami rozmówcy i jak asertywnie odmawiać kiedy rozmówca stawia żądania oraz jak chronić się przed manipulację rozmówcy
- Asertywność – jak to robić w praktyce – ćwiczenia na postawę asertywną podczas rozmowy – zwiększanie pewności siebie pracowników firmy podczas rozmowy telefonicznej
2. Domykanie rozmowy przez telefon
- Kamienie milowe w procesie finalizacji rozmowy – jak niepotrzebnie nie przedłużać rozmowy
- Momenty na finalizację w rozmowie – wyłapywanie sygnałów, które daje klient do zakończenia rozmowy
- • Techniki finalizacyjne – techniki i sposoby „szybkich zamknięć”
3. Warsztaty rozmów telefonicznych.
- Uczestnicy szkolenia przeprowadzą rozmowę telefoniczną z trenerem, gdzie trener będzie odgrywała „trudnego”, reklamacyjnego klienta. Praktyczne podejście – przygotowanie scenek w grupach w oparciu o zdobytą wiedzę podczas szkolenia.
- Po każdej symulacji następuje analiza przeprowadzonych rozmów. Analiza polega na feedbacku od trenera i uczestników szkolenia, co w przeprowadzonej rozmowie zostało wykorzystane ze szkolenia, na co zwrócić uwagę w kolejnych rozmowach, a czego nie robić podczas rozmowy z klientem przez telefon. Dodatkową korzyścią jest to, że każda kolejna osoba jest świadoma jaki błędy popełnił poprzednik i ma za zadanie wyeliminowanie tych elementów w swoich rozmowach telefonicznych, aby kolejna rozmowa była lepsza od poprzedniej.
4. Karta ipd (indywidualny plan działania)
Każdy uczestnik szkolenia na zakończenie uzupełnia swoją kartę. Uwzględnia w niej aspekty związane z kontaktem telefonicznym z klientem oraz ewentualnych zmian, których dokona uwzględniając techniki i narzędzia poznane podczas szkolenia.
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować po szkoleniu
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się podczas kontaktów z klientem
- Continue – jakie pozytywne zachowania kontynuujemy