Obszar compliance i audytu
1. Przyczyny występowania i symptomy
• jak rozpoznać, typowe zachowania sprzyjające korupcji i co na nią wskazuje
2. Źródła ryzyk korupcyjnych
• w relacjach biznesowych i w kontaktach z przedstawicielami podmiotów publicznych
• polityka prezentowa – dobre praktyki
3. Konflikt interesów – zasady postępowania
• rodzaje konfliktu interesów, sposoby unikania, zasady zgłaszania u ujawniania
• zarządzanie konfliktem interesów, zasady postępowania
4. Jak można popełnić przestępstwa korupcyjne?
• prawne i nie tylko prawne konsekwencje czynów korupcyjnych dla pracowników
5. Sposoby postępowania w sytuacji korupcyjnej
• reakcja w sytuacji podejrzenia działań korupcyjnych, w sytuacji propozycji korupcyjnej, sposoby postępowania i zasady asertywnej postawy
• algorytm postępowania – bezpieczeństwo pracownika
• dobre praktyki w zakresie postępowania w przypadku ryzyka korupcji
6. Utrzymywanie świadomości antykorupcyjnej w organizacji
• szkolenia ich zakres, działania prewencyjne
• zasady komunikacji w relacjach z podmiotami zewnętrznymi
7. Dobre praktyki w zakresie wewnętrznego systemu zapobiegania nadużyciom i korupcji
• zakres polityki antykorupcyjnej i procedur w organizacji
• whistleblowing i działania następcze
• rola i zadania osoby odpowiedzialnej za zgodność z regulacjami antykorupcyjnymi