Dzień I
Moduł 1
Zasady efektywnej komunikacji między różnymi zespołami w organizacji
- Budowanie mostów komunikacyjnych między zespołami
- Techniki usprawniania współpracy i wymiany informacji
- Zarządzanie oczekiwaniami między pracownikami różnych zespołów
- Przykłady dobrych praktyk w komunikacji między działowej
Moduł 2
Budowanie pewności siebie w kontaktach zawodowych
- Skąd bierze się poczucie niższości i wyższości w pracy?
- Techniki budowania pewności siebie w kontaktach z innymi zespołami
- Sztuka stawiania granic i wyrażania własnych potrzeb
- Przykłady zachowaj, które wzmacniają pewność siebie
Moduł 3
Sztuka asertywności
- Różnice między asertywnością, agresją i uległością
- Techniki asertywnej komunikacji (komunikat „ja”, aktywne słuchanie)
- Przykłady asertywnych reakcji w różnych sytuacjach zawodowych
- Nauka asertywnego wyrażania swoich potrzeb i opinii
- Ćwiczenia: Role-playing, scenki komunikacyjne
Moduł 4
Sztuka mówienia językiem odbiorcy
- Dostosowanie sposobu komunikacji do potrzeb i stylu odbiorcy
- Techniki budowania relacji poprzez personalizację komunikacji
- Przykłady dobrego i złego dopasowania języka do sytuacji
- Ćwiczenia komunikacji opartej na poszukiwaniu rozwiązań
Moduł 5
Wyzwania komunikacyjne specjalistów posługujących się liczbami
- Najczęstsze błędy języka specjalistów technicznych i analityków
- Zasady tłumaczenie danych liczbowych na język biznesowy
- Ćwiczenia wykorzystywania liczb w komunikacji z innymi zespołami
- Słowa i zwroty, które mogą pomóc w unikaniu nieporozumień