Data: 01.01.2026
3 dni
Online
10/10 wolnych miejsc
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 3495,00 zł/netto

Cele i korzyści dla uczestników warsztatów Program

Rola Działów HR w ostatnich latach zmienia się bardzo dynamicznie i znacząco. W naszym rozumieniu ta zmiana przejawia się w konieczności dostosowania kompetencji pracowników działów HR do nowych ról i oczekiwań wobec specjalistów HR.

Specjaliści zatrudnieni w Działach HR, aby zyskać autorytet i stać na równi z innymi strategicznymi działami organizacji powinni pełnić role m.in.:

  • Reprezentantów pracowników i ich potrzeb
  • Architektów proponujących rozwiązania zwiększające efektywność pracowników i organizacji
  • Dostawców danych, informacji i talentów i Partnerów wspierających procesy biznesowe
  • Strategów łączących procesy rozwoju pracowników ze strategią firmy i celami biznesowymi

Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest w szczególności do pracowników obszaru HR, pełniących funkcje managerskie i specjalistyczne, którzy chcą rozwinąć własne kompetencje w zakresie skutecznego wdrażania zmian w obszarze HR, skupiając się na budowaniu współpracy i relacji z biznesem. Współpracy oraz dostarczania rozwiązań adekwatnych do biznesowych potrzeb organizacji oraz wspieraniu działań managerów w celu osiągania wymiernych wyników, poprzez dostarczenie nowoczesnych i systemowych rozwiązań z obszaru HR.

Cele szkolenia:

  • Rozwinięcie umiejętności i poznanie narzędzi oddziaływania na zaangażowanie pracowników i realizacji procesów HR w służbie osiągania lepszych wyników
  • Zdobycie wiedzy i wypracowanie postawy umożliwiającej efektywnie pełnić rolę HR jako rzeczywistego partnera dla biznesu
  • Zapoznanie uczestników z metodami i technikami z zakresu budowy wizerunku partnera HR, zarządzania rozwojem pracowników, identyfikacji i analizy barier efektywności pracy, zwiększania biznesowej efektywności realizowanych działań w obszarze HR

Zalety szkolenia:

  • Wieloletnie doświadczenie zawodowe trenera w obszarze projektowania i efektywności procesów HR; realizującego projekty z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie całej organizacji
  • Narzędziowy charakter szkolenia, które bazuje na poznaniu i dokładnemu przećwiczeniu kluczowych instrumentów w pracy HR Business Partnera
  • Poznawanie praktycznych narzędzi w formie ułatwiającej zrozumienie i zapamiętywanie treści
  • Nastawienie na podejście systemowe w rozwoju Organizacji
  • Możliwość odniesienia poznawanych narzędzi do własnych doświadczeń i wypracowania konkretnych działań usprawniających.

Korzyści z udziału w szkoleniu dla uczestnika:

  •  Zdobycie wiedzy nt. zasad, zakresu i wyzwań pełnienia roli HR BP w nowoczesnej organizacji
  • Poznanie zasad efektywnej współpracy strategicznej i operacyjnej z biznesem
  • Rozwinięcie umiejętności budowy efektywnej strategii HR dla wspomaganego obszaru biznesu
  • Poznanie kluczowych kompetencji potrzebnych do wdrożenia i realizacji struktury HR BP w organizacji
  • Możliwość przećwiczenia i otrzymania informacji zwrotnej od trenera prowadzącego oraz uczestników
  • Poznanie zasad prawidłowego wdrażania i wspierania zmian w organizacji oraz ich komunikowania
  • Doświadczenie nowych zachowań związanych z pełnieniem roli partnera dla biznesu
  • Zdobycie wiedzy i rozwój umiejętności niezbędnych do realizacji kluczowych procesów ZZL w obszarze zarządzania wizerunkiem, działaniami szkoleniowo-rozwojowymi oraz efektywnością pracowników.

Dla organizacji:

  • Prawdopodobieństwo zmniejszenia fluktuacji pracowników dzięki budowie silnej, dobrze zarządzanej organizacji wykorzystującej narzędzia i podejścia zwiększające zaangażowanie pracowników
  • Mocniejszy wizerunek marki firmy na rynku pracy, przyciągający nowych kompetentnych pracowników, zwiększając wartość firmy i jej efektywność produkcyjną
  • Zapewnienie organizacji ciągłości biznesowej poprzez adekwatny rozwój i planowanie zasobów ludzkich
  • Wzmocnienie wizerunku HR jako partnera, z którego zdaniem warto się liczyć
  • Utrzymywanie przez HR wysokiego poziomu motywacji i efektywności przekładającego się na osiąganie lepszych wyników pracy przez pracowników
  • Wspieranie przez HR biznesu w motywowaniu systemowym ludzi, budowaniu przynależności do firmy, podnoszeniu atmosfery pracy, budowaniu wspierającej kultury organizacyjnej, a tym podniesienie efektywności działania firmy

Metodyka prowadzenia zajęć:

Szkolenie prowadzone jest zgodnie ze sztuką uczenia się dorosłych, czyli poprzez doświadczenie. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej, z wykorzystaniem podstawowych metod interaktywnych.
Podczas szkolenia wykorzystane zostaną m.in.:

  • Forma treningu aktywnego – maksymalnie angażującego uczestników do aktywnego udziału
  • Trening umiejętności – ćwiczenia w małych grupach poszczególnych umiejętności, podsumowania pracy zespołów w całej grupie
  • Aktywne uczestnictwo, praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez dzielenie się doświadczeniami, poszerzanie repertuaru zachowań, eksperymentowanie z nowymi sytuacjami, obserwację innych uczestników
  • Techniki sprzyjające kreatywności (burza mózgów oraz analiza przypadków)
  • Przekaz wiedzy teoretycznej – wykłady inspirujące, dyskusje
Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

Moduł I: Bilans procesów i systemów HR w firmie

  • Od czego zacząć analizę procesów HR w firmie?
    Uczestnicy dowiedzą się jakie są metody sporządzania raportu bilansu procesów HR w firmie i będą mogli przećwiczyć wybrana metodę na konkretnym przypadku
  • Czym różni się proces HR od systemu HR?
    Uczestnicy poznają metody identyfikacji procesów HR, które powinny być zamienione na systemy HR i plan pracy HR BP
  • Jak z procesów HR zbudować systemy HR?
    Uczestnicy dowiedzą się jak zbudować plan pracy HR BP na podstawie identyfikacji procesów HR zamienionych w systemy HR oraz zbudują własny plan pracy nad wybranym systemem HR
  • Jak ułożyć plan wdrożenia systemów HR w firmie?
    Uczestnicy po ułożeniu swojego planu pracy przygotują plan wdrożeniowy z harmonogramem wdrożenia i wskaźnikami mierzącymi skuteczność wybranego systemu HR

Moduł II: Wdrożenie koncepcji HR BP

  • Jakie są podstawowe analizy zarządzania zasobami ludzkimi (AZZL)?
    Uczestnicy poznają zasady przygotowania i przeprowadzenie AZZL w firmie, poprzez metodę zbierania danych od pracowników opartą na metodach socjologii badań
  • Jak przygotować diagnozę poziomu gotowości organizacji do wdrożenia systemów HR w firmie?
    Uczestnicy poznają i przećwiczą metody diagnozy poziomu gotowości organizacji do wdrożenia systemów HR oraz wskaźniki jej mierzenia
  • Jak przygotować raport z wnioskami z analiz procesów HR?
    Uczestnicy poznają metody wyciągania wniosków i budowania rekomendacji na podstawie narzędzia – matrycy wskaźnikowej
  • Na czym polega controling personalny w obszarze HR?
    Uczestnicy poznają podstawowe założenia budowania wskaźników HR i sposobu ich analizy w wybranych przez siebie systemach HR
9:00

Dzień II

Moduł III: Podstawowe narzędzia pracy HR BP

Uczestnicy poznają podstawowe narzędzia pracy HR BP zbudowane na podstawie narzędzia jakim jest profil stanowiska pracy (PSP) i uzyskają odpowiedz na poniższe pytania:

  • Jak budować matryce wskaźnikowe procesów HR w firmie?
  • Jak budować matryce kompetencji kadry kierowniczej?
  • Jak zbudować program własnego rozwoju w oparciu o przeprowadzone analizy?
  • Jak zbudować program rozwojowy dla HR BP?

Moduł IV: Role, funkcje, zadania HR BP oparte na analizie procesów HR

Uczestnicy poznają metody zarządzania na podstawie ról, funkcji i zadań jakie powinien realizować HR BP oraz uzyskają odpowiedz na poniższe pytania:

  • Jakie są nowe role i funkcje HR BP w firmie?
  • Jaki jest zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności HR BP?
  • Jak kultura organizacyjna wpływa na rolę HR BP w firmie?
  • Jak jest rola HR BP w zarządzaniu konfliktem?

Moduł V: Determinanty funkcjonowania HR BP jako partnera strategicznego kadry kierowniczej

Uczestnicy oceniają ich skuteczność działania jako HR BP i uzyskają odpowiedz na poniższe pytania:

  • Jakie powinno być umiejscowienie HR BP w strukturze organizacyjnej?
  • Jakie są przyczyny trudnej współpracy z HR BP z kadrą kierowniczą?
  • Jakie są podstawowe zasady efektywnej współpracy HR BP z kadrą kierowniczą?
  • Jak zarządzać zmianą w obszarze HR?
9:00

Dzień III

Moduł VI: Po okresie miesiąca od pierwszej części szkolenia omówienie zadań wdrożeniowych w swojej organizacji przekazanych przez trenera.

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń