Data: 01.01.2026 - 01.01.2026
2 dni
Warszawa
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 0,00 zł/netto

Jakie korzyści uczestnicy osiągną po szkoleniu? Program

Celem pierwszego dnia warsztatów, jest zapoznanie uczestników z podstawowymi metodami mapowania procesów oraz definiowania oczekiwań Klienta wewnętrznego, co do ich kondycji i wyników biznesowych.

• Uczestnicy tworzą mapy realnych procesów, które realizują.
Mają również za zadanie zidentyfikowanie przykładowych marnotrawstw oraz zaproponowanie sposobu ich:
– pomiaru,
– obserwacji,
– stawiania hipotez co do możliwych przyczyn i wpływu na wynik procesu.
• W kolejnej części szkolenia uczestnicy definiują wskaźniki do procesu oraz sposób zbierania danych o ich realizacji. Jest to bardzo często pomijany aspekt, który niestety powoduje późniejsze problemy związane ze wskazaniem, jaki wpływ na kondycje procesu mają późniejsze akcje doskonalące – jaka jest ich skuteczność, opłacalność i wpływ na satysfakcję pracowników z realizowanych procesów.

W trakcie drugiego dnia szkolenia uczestnicy rozwiązują konkretny problem biznesowy zidentyfikowany w procesie lub zespole (wskazany przez nich w trakcie pierwszego dnia lub z którym borykają się na bieżąco w pracy).

• Wspólnie definiują problemy, projektują możliwe rozwiązania, sposób ich wdrożenia oraz pomiar wyników stosując poznawane w trakcie warsztatów metody problem solving.
Część teoretyczna dotycząca narzędzi PS, jest niejako w tle – podstawą i głównym celem prac jest zastosowanie narzędzi „TU i TERAZ”.
• Zadaniem uczestników, jest także stworzenie konkretnych harmonogramów wdrożenia wraz z przypisanymi rolami i odpowiedzialnościami w procesie wdrożenia oraz sposobem przeglądu i oceny wyników.

 

 

Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

Moduł I
Metody mapowania procesów
Podstawowe notyfikacje i zapisy
• Podstawowe metody mapowania procesów (zasady tworzenia map, oznaczenia / notyfikacje)
• Omówienie basenowego układu map oraz map ogólnych
• Wskazywanie punktów krytycznych, wąskich gardeł, spowalniaczy

Przerwa kawowa

Moduł II
VOC
VA/NNVA/NVA
• Określanie wartości dodanej w procesie
• Wskazywanie oczekiwania klienta i przenoszenie na oczekiwania co do wyników i przebiegu procesu
• Określanie kategorii czynności (nie) tworzących wartość w procesie (VA-NVA-NNVA)

Przerwa lunchowa

Moduł III
Typy MUDA
Arkusze obserwacji i pomiarów
Agregowanie informacji o procesie – dashboardu, pliki kontrolne
• Umiejętność wskazywania marnotrawstw na poziomie procesu i czynności (MUDA)
• Kategorie MUDA w procesach usługowych
• Budowanie i korzystanie z narzędzi obserwacji procesu (Gemba) – arkusze abserwacji i pomiarów wykorzystywane do zbierania informacji o procesie

Przerwa kawowa

Moduł IV
VOC i VOB
CTQ
Tabela charakterystyki KPI
Wykres kontrolny oraz wykresy przebiegu
Siatka pomiaru
Arkusze Hours by Hours
• Definiowanie KPI procesu i zespołu
• Projektowanie procesu zbierania danych
• Określenie celów biznesowych
• Metody wizualizacji danych
• Wizualizacja wyników i problemów w procesie
• Przykłady KPI i kaskady na zespoły (od strategii do operacji)

9:00

Dzień II

 

Moduł V
5W/2H
Problem statement
• Identyfikacja i definiowanie problemów w procesach

Przerwa kawowa

Moduł VI
Ishikawa
5Whys
• Poszukiwanie i analiza przyczyn źródłowych

Moduł VII
Philips 6-2-3
Matryca PVA
• Poszukiwanie i wybór rozwiązań

Przerwa lunchowa

Moduł VII
Wykres Ganta
Harmonogramy i pliki kontrolne – tworzenie, zasady przeglądu postępów
RACI
• Planowanie działań doskonalących
• Tworzenie map stanu przyszłego
• Harmonogramowanie działań + przeglądów realizacji

Przerwa kawowa

Moduł IX
Cykl P-D-C-A
Ocena danych pomiarowych o procesie
Karty kontrolne (ASQ_Cchart, attribute_charts)
• Ocena wyników PS oraz planowanie kolejnych kroków doskonalących w cyklu PDCA

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń