Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 1995,00 zł/netto

Jakie korzyści uczestnik osiągnie po szkoleniu? Program

Do kogo adresowane jest szkolenie:
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich, którzy mają kontakt z klientem roszczeniowym, wymagającym konfrontacji, chcącym lepiej sobie radzić ze stresem oraz zachować większą stanowczość i asertywność.

Cel szkolenia i korzyści:
Szkolenie pozwoli zwiększyć asertywność i pewność siebie w kontaktach z klientami oraz skutecznie radzić sobie w trudnych i stresujących sytuacjach w trakcie obsługi. Warsztat pozwoli również na podniesienie umiejętności wyrażania empatycznych komunikatów oraz zachowań asertywnych w relacjach z klientem.

Szkolenie złożone jest z dwóch części. Pierwsza część to budowanie wewnętrznej asertywności w oparciu o mocne strony, wzmacnianie umiejętności działania pomimo trudności, odporności na stres oraz radzenie sobie z przeszkadzającymi emocjami. W drugiej kładziemy nacisk na umiejętność budowania relacji z klientami oraz asertywnego wyrażania się w sytuacjach nacisku i stresu w sytuacjach zawodowych.

Uczestnicy otrzymają konkretne narzędzia i wskazówki, które umożliwią im podniesienie jakości i profesjonalizmu w obsłudze klientów.

Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

1. Budowanie postawy asertywnej w kontakcie z klientem

  • Czym jest postawa asertywna a czym nie jest – zasady postawy asertywnej
  • Moje nastawienie (sprzężenie zwrotne myśli i emocji)
  • Jak kształtować postawę asertywną w trudnych sytuacjach z klientem
  • Czym różni się rola zawodowa i tożsamość i jaki ma wpływ na naszą pewność siebie
  • Analiza transakcyjna w procesie asertywnej obsługi klienta, w czym może mi pomóc
  • Budowanie pewności siebie w relacjach z klientem, poprzez znajomość praw asertywnych
  • Jak zwiększyć pewność siebie w kontaktach z klientami i stawiać granice, przy jednoczesnym okazaniu szacunku klientowi

2. Co należy wiedzieć o klientach – psychologia obsługi klienta

  • Dlaczego klienci bywają trudni?
  • Co takiego powoduje, że klient dostarcza obsłudze tylu emocji, czasami stresu?
  • Klient trudny z natury a klient w trudnej sytuacji
  • Potrzeby psychologiczne klienta
  • Style zachowań klientów – rozpoznawanie psychologicznej sylwetki klienta

3. Jakość w obsłudze klienta – rola empatii w budowaniu relacji z klientami

  • W jaki sposób klienci kształtują swoje oczekiwania
  • Jak profesjonalnie budować relacje z klientami
  • Jak wyrażać troskę i dbałość o klienta?
  • Najczęstsze błędy podczas obsługi – jak je niwelować, aby nie doprowadzać do eskalacji
  • Rola przekonań w podejściu do klienta i jakości obsługi klienta
  • Kształtowanie kompetentnej postawy profesjonalisty (wiedza – umiejętności – postawa)
9:00

Dzień II

1. Komunikacja z klientem – metody łagodzenia sytuacji

  • Budowanie pozytywnych relacji z klientem poprzez skuteczną komunikację
  • Cierpliwość w rozmowie z klientem – jak wysłuchać klienta do końca i dać mu poczucie, że go rozumiemy
  • Słowa klucze, czyli jakich słów używać w obsłudze klienta
  • Od problemu do celu – etapy rozwiązywania zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów
  • Trudne sytuacje z klientem – jak nie dopuszczać do ich powstawania
  • Metody łagodzenia konfliktów i radzenie sobie w trudnych sytuacjach, za pomocą empatycznego dostrajania się do klienta na poziomie sposobu jego myślenia i oczekiwań

2. Komunikacja asertywna – techniki asertywne w praktyce – rozwijanie umiejętności asertywnego odmawiania, reagowania na krytykę i atak

  • Technika samokontroli ”Jestem dębem”
  • Technika STOP i Technika SBNNR – radzenie sobie ze stresem i zachowanie dystansu psychicznego w trakcie komunikacji z klientem
  • Technika FUKO- ukonkretnienie krytyki
  • Technika przeramowania
  • Bezpośrednia asertywna odmowa
  • Technika 4 kroków – 4 stopniowy model stawiania granic
  • Zdarta płyta
  • Technika asertywne jiu–jitsu
  • Zamglenie
  • Technika odsunięcia
  • Trening zachowań asertywnych

3. Indywidualna strategia na zbudowanie zawodowej asertywności

  • Ułożenie osobistego, asertywnego planu działania w kontakcie z klientami
  • Dobre nawyki w rozmowach bezpośrednich i telefonicznych – jak utrzymać asertywny stan obsługi
Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń