Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 1995,00 zł/netto

Jakie korzyści uczestnik osiągnie po szkoleniu? Program

Korzyści ze szkolenia:
Controlling jest okiem i uchem zarządu. Nie czeka na dane. Tworzy je, pozyskuje i wykorzystuje do bieżącej i przyszłej oceny sytuacji oraz podejmowania szybkich, wyprzedzających decyzji managerów. Controlling widzi i rozumie firmę jako całość. Codziennie z małych elementów składa duży obraz efektów biznesu. Szuka wąskich gardeł, usprawnień i doradza w decyzjach zarządczych. Jest czymś więcej niż dział firmy, bo kontroluje biznes i musi reagować tak, jakby sam go prowadził. Dziś dział controllingu, to oczekiwany przez całą firmę partner w biznesie. Zrozumienie zasad i standardów skutecznej budowy takiego działu i wykorzystywania w zarządzaniu firmą jest celem szkolenia.

Cel szkolenia:
Budowa skutecznego działu controllingu jako partnera w biznesie.

Forma szkolenia:
Dynamiczny warsztat kreatywny z elementami coachingu, mentoringu, design thinking w budowaniu zespołu controllingu biznesu (case by case pod użytkownika informacji), czytanie biznesu, modelowanie biznesu, warsztat excel, wymiana know-how (kuchnia zarządzania), dyskusja moderowana, prezentacja

 

Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

1. Firma z perspektywy właściciela.

Przerwa kawowa

2. Dlaczego w firmie controlling (case studies – jak to robią inni vs. jak możemy my).
• Zobaczyć (zrozumieć) firmę jako całość,
• Firma otwarta vs. firma zamknięta (mentalność, struktura, komunikacja),
• Informacja zarządcza szyta na miarę,
• Wejść w buty Zarządu i myśleć jak Zarząd,
• Doradzać, rozliczać i usprawniać,
• Controlling jako partner w biznesie,
• Specyfika controllingu w grupie kapitałowej,
• Co będzie oznaczać działający controlling dla pracowników firmy.

Przerwa lunchowa

3. Skuteczny zespół controllingu
• Jak myśli controller i chce, by myśleli o nim w firmie,
• Zespół controllingu – styl pracy, kierowania, delegowania, rozliczania, podział ról, komunikacja wyników,
• Miejsce controllingu w strukturze firmy,
• Jak duży zespół controllingu,
• Coaching, mentoring i design thinking w pracy controllingu (aktywacja postaw kreatywnych),
• Kontroler finansowy, kontroler biznesowy, dyrektor controllingu – profil, zadania, odpowiedzialność, decyzyjność
• Współpraca w zespole controllingu,
• Jak rozmawiać i współpracować z działami (pozyskiwanie i przepływ danych, wsparcie doradcze, komunikacja)
• Zespół controllingu.

Przerwa kawowa

4. Etapy wdrożenia controllingu:
• Poznaj swoją firmę (strategia, mapa celów, zasobów, procesów, działań),
• Analiza potencjału firmy,
• Analiza procesów firmy,
• Rozpisanie procesów na algorytmy decyzyjne pod system IT,
• Powiązanie z celami koniecznych procesów, koniecznych działań, koniecznych zasobów,
• Identyfikacja wąskich gardeł,
• Przypisanie odpowiedzialności za procesy (decentralizacja),
• Ustalenie mierników realizacji celów KPI,
• Ustalenie systemu raportowania KPI,
• Wybór narzędzi controllingu,
• Opracowanie założeń procedur controllingowych,
• Ocena efektywności wdrożenia controllingu w firmie (założenia modelu).

9:00

Dzień II

1. Podsumowanie i rewizja założeń – case studies
• Model raportowania efektywności biznesu do właściciela,
• Cel controllingu,
• Zespół controllingu,
• Proces wdrożenia controllingu,
• Jak zakomunikować w firmie wdrożenie controllingu,
• Jak zmotywować pracowników firmy do pracy w organizacji zarządzanej przez controlling,
• Podsumowanie planu wdrożenia controllingu.

Przerwa kawowa

2. System i dane dla systemu controllingu
• System IT w pracy controllingu (ERP, Hurtowania danych, BI),
• Dane dla systemu IT (dostępne z działów, niedostępne z działów),
• Księgowość a dział controllingu.

Przerwa lunchowa

3. Założenia wybranych narzędzi controllingu
• Controlling procesów, w tym produkcyjnego w podziale na zakłady, sprzedaży, dystrybucji,
• Controlling zakładu, jako ośrodka odpowiedzialności,
• Rachunek kosztów (ABC, rachunek marż, różne obiekty kosztów – klient, proces, zakład, segment, dźwignie i próg rentowności w controllingu),
• Analiza efektywności inwestycji firmy,
• Budżet firmy z analizą wykonania i odchyleń,
• Wycena wartości rynkowej przedsiębiorstwa.

Przerwa kawowa

4. Powiązanie controlingu z biznesem
• Budowa relacji z działami firmy,
• Określanie potrzeb i zakresu wsparcia działów w osiąganiu celów,
• Określanie potrzeb i zakresu wsparcia zarządu w osiąganiu celów,
• Ocena efektywności wsparcia biznesu przez controlling.

5. Podsumowanie II dni warsztatu (główne wnioski w formie analizy SWOT)

 

 

 

 

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń

Uczestnicy kupili także