Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 1995,00 zł/netto

Jakie korzyści uczestnik osiągnie po szkoleniu? Program

To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygania. Konflikty są naturalną częścią życia zawodowego, a w grupach nastawionych na osiąganie celów za pomocą różnych metod jest to nieuniknione.


Konflikty możemy podzielić na twórcze oraz na takie, które mają wpływ destrukcyjny i obniżają efektywność działań. Jest wiele przyczyn ich powstawania, między innymi może to być zła organizacja pracy, brak informacji, niesprawiedliwy podziału zadań, rywalizacja, walka o władzę.

Aby sobie z nim poradzić, przede wszystkim nie można chować ich pod dywan.


UCZESTNICY PODCZAS SZKOLENIA POZNAJĄ:
• Czym jest konflikt i jakie są fazy jego powstawania?
• Jak rozróżnić konflikt pozytywny od destruktywnego?
• Jak identyfikować źródła konfliktów?
• Skąd się biorą spory?
• Zasady rozwiązywania nieporozumień, rola metodyki i komunikacji
• Jak skutecznie wdrażać strategie rozwiązywania konfliktów?
• Sposoby doprowadzania do końca rozpoznane konflikty
• Jak modelować otoczenie w celu zmniejszenie konfliktów destruktywnych?


SPODZIEWANE EFEKTY PO SZKOLENIU:
• Podniesienie umiejętności identyfikowania konfliktów pozytywnych i destruktywnych oraz przeciwdziałania im
• Świadome używanie konkretnych technik pomocnych w rozwiązywaniu sporów
• Umiejętność wykorzystania metody „wygładzania ścieżki”, czyli modelowania otoczenia w celu przeciwdziałania typowym konfliktom
• Precyzyjne przedstawianie własnego punktu widzenia w sytuacjach spornych

Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

1 . PRZEDSTAWIENIE, CELE, PROGRAM, HARMONOGRAM, OCZEKIWANIA


2. PSYCHOLOGIA KONFLIKTÓW
Geneza powstawania konfliktów – identyfikacja konfliktów pozytywnych i destrukcyjnych.
Opracowanie check listy identyfikacji potencjalnych sytuacji trudnych:
• Czynniki charakterystyczne dla grupy, w której pracujemy – kliki, presja grupowa, stereotypy
• Czynniki wynikające z relacji – wzory komunikacji, łamanie zasad, na których oparta jest relacja
• Czynniki związane z różnicami indywidualnymi
• Zderzenie osobowości, różnice wiekowe, rodzajowe
• Co daje konflikt? Konflikt ,,dobry” i ,,zły”
• Konflikt w kulturze popularnej a język konfliktu
• Dostrzeganie szans w środowisku konfliktu
• Błędy w zarządzaniu konfliktem:
– Eskalacja zaangażowania
– Mityczność ograniczonego tortu
– Zakotwiczenie
– Dostępność informacji
– Nadmierna pewność swego


3. STRATEGIE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW WG K. THOMASA KILMANN
• Rywalizacja – „Jeśli nie wygram, to stracę. Muszę działać!”
• Współpraca – „Istnieje rozwiązanie najlepsze dla obydwu stron. Poszukajmy go!”
• Kompromis – „Dogadajmy się. Coś zyskamy, coś stracimy…”
• Unikanie – „Sprawy sporne, odłóżmy to na później…”
• Dostosowanie się – „Niech będzie jak Ty chcesz. Spokój jest najważniejszy…”


4. STYLE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW: TEST THOMASA-KILMANNA
• Test: autodiagnoza stylu rozwiązywania konfliktów
• Jak radzisz sobie w sytuacjach konfliktowych?

9:00

Dzień II

1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W KONFLIKCIE:
• Dynamika, metody doprowadzania do zmiany, zniekształcenia komunikacji, rozwiązywanie sporu, obrona przed manipulacjami w rozwiązywaniu konfliktów
• Identyfikacja i przełamywanie barier w sprawnym komunikowaniu się
• Poszukiwanie ukrytych znaczeń – „góra lodowa” konfliktu
• Docieranie do potrzeb różnych grup interesu
• Trzy wiodące rodzaje potrzeb – tzw. trójkąt satysfakcji
• Wprowadzenie do technik zwiększających rzeczowość w komunikacji i kontrolę nad rozmową
• Techniki interaktywnego słuchania: w tym parafraza, klaryfikacja, podsumowywanie
• Sukces i porażka w rozwiązywaniu konfliktu
• Przyczyny oporu. Techniki przełamywania oporu


2. METODY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM W ZESPOLE SCENARIUSZE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTU
• Analiza przyczyn – skąd biorą się problemy w relacjach w zespole, pomiędzy zespołami, menedżerem a kierowanym przez niego zespołem
• Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w zespole:
– opór
– niechęć
– konflikt
– agresja
– brak kreatywności
– bierność
• Zarządzanie emocjami zespołu w konflikcie
• Twórcze podejście do konfliktu, czyli poszukiwanie konstruktywnych rozwiązań:
– metoda 5 pytań
– metoda 6 kapeluszy De Bono
– metoda Metaplanu


3. PODSUMOWANIE I INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ I ROZWOJU

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń