Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 1995,00 zł/netto

JAKIE SĄ CELE SZKOLENIA? Program

  • NIE MA PERSWAZJI BEZ ZROZUMIENIA TREŚCI – KRYTERIA WG. SCHULZA VON THUNA
  • JAK PODNIEŚĆ ATRAKCYJNOŚĆ TEKSTU
  • JAK JĘZYK BUDUJE RZECZYWISTOŚĆ I TWORZY JĘZYKOWY OBRAZ INSTYTUCJI
  • JAKICH ZWROTÓW UNIKAĆ, ABY TWORZYĆ TREŚCI ZROZUMIAŁE DLA ODBIORCÓW
Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

1. JAK JĘZYK BUDUJE RZECZYWISTOŚĆ I TWORZY JĘZYKOWY OBRAZ INSTYTUCJI


2. ŚWIADOMOŚĆ CELU BAZA OD KTÓREJ WARTO ZACZĄĆ FORMUŁOWANIE KAŻDEGO PRZEKAZU


3. NIE MA PERSWAZJI BEZ ZROZUMIENIA TREŚCI KRYTERIA ZROZUMIAŁEGO TEKSTU WG. SCHULZA VON THUNA

  • informacja jasna i precyzyjna, czyli jaka
  • informacja zrozumiała, czyli jak pisać prostym językiem – narzędzia do weryfikacji językowego skomplikowania tekstu
  • informacja zwięzła, czyli jak zmieścić wszystkie potrzebne informacje


3. JAKICH ZWROTÓW UNIKAĆ, ABY TWORZYĆ TREŚCI ZROZUMIAŁE DLA ODBIORCÓW?

  • rzeczowniki odczasownikowe
  • szablonowe powiedzenia
  • imiesłowy i strona bierna
  • zwroty specjalistyczne
  • zwroty, które nadają przekazowi nadmierny patos i wywołują niekorzystne wrażenie


4. JAK FORMUŁOWAĆ KOMUNIKATY DO KLIENTÓW/PRACOWNIKÓW, ABY WZBUDZIĆ ICH CIEKAWOŚĆ I MOTYWACJĘ?

  • Zasady perswazji w tekstach użytkowych:

    • identyfikacja (budowanie więzi z odbiorcami),
    • przykuwanie uwagi (pozyskanie słuchaczy),
    • działanie na wyobraźnię i wolę odbiorców.
    • Nadawanie tekstom perspektywy i pożądanego znaczenia
    • Jak wykorzystywać w tekstach i komunikatach do pracowników zasady wywierania wpływu
    • Struktura przekazu wg sekwencji motywującej A. Monroe’a
9:00

Dzień II

5. JAK PODNIEŚĆ ATRAKCYJNOŚĆ TEKSTU?

  • Jak stworzyć dobry tytuł
  • Zasada 5 W, czyli odpowiednia dawka informacji w komunikacie
  • Jak zredagować komunikat, aby czytelnik mógł go łatwo i szybko zrozumieć
  • Jak ożywiać tekst za pomocą cytatów, przykładów, infografik, porównań
  • Zmiana tekstu w zależności od przeznaczenia – tekst na materiał prasowy, tekst na post, tekst na stronę – w jakich kanałach komunikują i co wtedy przerobić.
  • Jak zakończyć tekst mocnym akcentem


6. KOMUNIKOWANIE SIĘ W INTERNECIE

  • budowa wiadomości mailowej:
  • zwroty powitalne i pożegnalne
  • akapity
  • postscriptum
  • stopka wiadomości
  • o czym warto pamiętać przy pisaniu wiadomości mailowych:
  • zwroty grzecznościowe
  • forma osobowa
  • gdzie postawić przecinek
  • netykieta w Internecie


7. PORADY DOTYCZĄCE JĘZYKA GDZIE ICH SZUKAĆ

  • Nasze pismo jest trudne czy łatwe do zrozumienia
  • Zasady dotyczące interpunkcji, ortografii, pisowni
Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń