Data: 01.01.2026
2 dni
ONLINE
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 1995,00 zł/netto

MS ACCESS - analiza danych z wykorzystaniem SQL i VBA Program

Zapraszamy na kolejne szkolenie z programu MS ACCESS pozwalającego na poznanie zaawansowanych zasad zarządzania danymi oraz zdobycie wiedzy na temat narzędzi analitycznych takich jak SQL i VBA. Uczestnicy w trakcie kursu udoskonalą swoje kompetencje w zakresie rozumienia analizy danych, samego narzędzia ACCESS oraz wspierania organizacji za pomocą zarządzania kwerendami, przenoszenia danych i obliczeń wskaźników finansowo – biznesowych. Uczestnicy podniosą swoje umiejętności mapowania kluczowych procesów, a także identyfikacji wąskich gardeł w procesach zarządzania danymi oraz ich optymalizacji.

Uczestnicy

Szkolenie przeznaczone dla analityków korzystających z MS Excel oraz z relacyjnych baz danych (MS Access oraz MS SQL Server)

Czas trwania

2 dni

Cel szkolenia:

Poznanie zaawansowanych zagadnień związanych z analizą danych biznesowych za pomocą języka SQL oraz VBA

• Transformacje danych za pomocą Accessa
• Automatyzacja Excela i Accessa
• Zaawansowane instrukcje SQL
• Wykorzystanie VBA do usprawnienia procesu analizy danych
• Podkwerendy i domenowe funkcje agregacji
• Wykonywanie analiz warunkowych

Rozwiń

Program

9:00 - 16:00

Dzień I

1. Kwerendy – zapytania o dane

• Kwerendy agregujące
a. Funkcje agregacji
b. Kwerendy funkcjonalne
c. Kwerendy tworzące tabele
d. Kwerendy usuwające
e. Kwerendy dołączające
f. Kwerendy aktualizujące

• Kwerendy krzyżowe
a. .Kreator kwerend krzyżowych
b. Ręczne tworzenie kwerend krzyżowych

• Najczęstsze błędy występujące w kwerendach

2. Transformacje danych za pomocą Accessa

• Wyszukiwanie i usuwanie duplikatów
• Popularne zadania transformacji danych
• Wypełnianie pustych pól
• Konkatenacja
• Zmiana wielkości liter
• Usuwanie początkowych i końcowych spacji z ciągu znaków
• Wyszukiwanie i zastępowanie podanego tekstu
• Dodawanie własnych opisów w kluczowych miejscach ciągu znaków
• Parsowanie ciągów znaków rozdzielanych znacznikami

3. Wykonywanie analiz warunkowych

• Stosowanie kwerend z parametrami
• Korzystanie z funkcji warunkowych
• Funkcja IIf
• Funkcja Switch
• Porównanie funkcji IIf i Switch

4. Podkwerendy i domenowe funkcje agregacji

• Podkwerendy
a. Tworzenie podkwerend bez ręcznego wpisywania instrukcji SQL
b. Używanie operatorów IN i NOT IN w podkwerendach
c. Używanie podkwerend z operatorami porównania
d. Wykorzystywanie podkwerend jako wyrażeń
e. Stosowanie skorelowanych podkwerend
f. Wykorzystywanie podkwerend w kwerendach funkcjonalnych

• Domenowe funkcje agregacji
a. Typy domenowych funkcji agregacji
b. Analiza składni domenowych funkcji agregacji
c. Używanie domenowych funkcji agregacji

9:00 - 16:00

Dzień II

5. Uruchamianie statystyk opisowych w Accessie

• Uruchamianie opisowych statystyk z wykorzystaniem kwerend agregujących
• Wyznaczanie rankingu, dominanty i mediany
• Wybieranie losowych próbek ze zbioru danych
• Wyznaczanie rankingów percentylowych
• Określanie kwartyla rekordu
• Tworzenie rozkładu częstości

6. Wykorzystanie VBA do usprawnienia procesu analizy danych

• Tworzenie własnych funkcji
• Sterowanie procesami analitycznymi za pomocą formularzy
• Przetwarzanie danych za pomocą instrukcji RunSQL

7. Automatyzacja Excela i Accessa

• Wiązanie obiektów
• Automatyzacja eksportu danych do Excela
• Uruchamianie makr Excela z poziomu Accessa
• Wykonywanie parametryzowanych kwerend Accessa z poziomu Excela

8. Zaawansowane instrukcje SQL

• Zaawansowane wyszukiwanie z wykorzystaniem operatora Like
• Wybieranie unikatowych wartości i wierszy bez grupowania
• Grupowanie rekordów i agregowanie danych za pomocą klauzuli GROUP BY
• Definiowanie porządku sortowania za pomocą klauzuli ORDER BY
• Instrukcje SELECT TOP i SELECT TOP PERCENT
• Tworzenie tabel krzyżowych za pomocą instrukcji TRANSFORM
• Scalanie zbiorów danych za pomocą operatora UNION

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń