Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 2495,00 zł/netto

Wiarygodny kontrahent Program Trener

Korzyści ze szkolenia
Analizy rynkowe wskazują, że najczęstszą przyczyną trudności finansowych firm i utraty płynności są zatory płatnicze i niewiarygodni kontrahenci. Klienci płacą, ale z opóźnieniem, albo unikają zapłaty. Warunki handlowe w coraz większym stopniu muszą uwzględniać obok kosztu pozyskania klienta również ryzyko współpracy z klientem. Ma to konsekwencje bilansowe i podatkowe. Podczas szkolenia pokażemy jak skutecznie wybierać, oceniać, monitorować i windykować klientów, ograniczając koszty i zwiększając bezpieczeństwo biznesu.

Cel szkolenia
Efektywne zarządzanie procesem windykacji z wykorzystaniem analitycznych narzędzi decyzyjnych

Forma szkolenia
Warsztat praktyczny, moderowany z arkuszem excel metodą: problem modelowanie – rozwiązanie. Dużo przykładów, know-how, case studies, dyskusji, rozwiązań wdrożeniowych.

Rozwiń

Program

9:00

I dzień

1. Ocena i scoring kontrahentów

1.1. Podstawowe dane do oceny kontrahenta (KRS, RDN, NIP, REGON, US, ZUS, F-01, SF, Umowa spółki, powiązania pomiędzy podmiotami, w tym identyfikacja Członków Zarządu i Dyrektorów, identyfikacja rzeczywistego beneficjenta, biała lista podatników)
1.2. Podstawowe dokumenty do oceny kontrahenta (Zaświadczenie o niezaleganiu w US, Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS, Zaświadczenie o niekaralności z KRK dla Spółki, Zaświadczenie o niekaralności KRK właścicieli lub/ i członków zarządu spółki, inne)
1.3. Szczególne sytuacje kontrahentów w ocenie ich sytuacji płatniczej – (Skąd dowiemy się, że Spółka ma rozłożoną na raty płatność podatku do US?
1.4. Wiarygodność kontrahenta w oparciu o płynność, wypłacalność, rentowność, zdolność kontynuacji działania, ryzyko płatności/bankructwa – praktyczne modele
1.5. Ocena kontrahenta w zależności od formy prawnej, tj. spółki Skarbu Państwa, banki, instytucje finansowe, ubezpieczeniowe, firmy leasingowe podlegające nadzorowi KNF, spółki samorządu terytorialnego, Miasta, Gminy, Powiaty  i jednostki im podległe, szkoły, Przedszkola, Instytucje rządowe i samorządowe, Spółdzielnie, Fundacje, Stowarzyszenia, Archidiecezje, Rady Rodziców – praktyczne modele
1.6. Ocena kontrahentów nadzorowanych przez KNF (gdzie weryfikować, jak sprawdzać status, jak oceniać ten typ podmiotów) – praktyczne modele
1.7. Ocena kontrahentów zagranicznych – praktyczne modele
1.8. Zarządzanie należnościami i elementy controllingu sprzedaży (umowy handlowe, limity/ryzyko kredytowe, skonta, rabaty, upusty, faktoring, split payment, zabezpieczenie a ubezpieczenie należności, wywiad gospodarczy) – przykłady rozwiązań
1.9. Raport z oceny kontrahenta

9:00

Dzień II

2. Sprawozdanie finansowe w ocenie kontrahentów

2.1. Sprawozdanie finansowe (jednostkowe, skonsolidowane) jako podstawowe źródło informacji o przedsiębiorstwie
2.2. Sporządzanie, czytanie, interpretacja (Bilans, Rachunek zysków i strat, Rachunek przepływów pieniężnych) – case study
2.3. Rachunkowość należności (wycena początkowa i bilansowa, aktualizacja, korekty, różnice kursowe, odsetki zwłoki, sprzedaż wierzytelności, wybrane aspekty podatkowe PIT/CIT/VAT) /ujęcie bilansowe i podatkowe/
2.4. Opinia biegłego rewidenta na temat sprawozdania finansowego – użyteczność w procesie windykacji
2.5. Wykorzystanie sprawozdania finansowego do oceny kontrahentów – praktyczny model

3. Formy zabezpieczenia należności

3.1. Rodzaje, ocena, wybór skutecznych zabezpieczeń należności
3.2. Kryterium doboru zabezpieczenia do klienta (w tym kryterium formy prawnej, wartości transakcji)
3.3. Test, monitoring potencjalnych źródeł zabezpieczeń

4. Podsumowanie szkolenia – ocena zestawu narzędzi decyzyjnych

Rozwiń

Trener wydarzenia

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń