Data: 01.01.2026
1 dzień
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 2495,00 zł/netto

Jakie korzyści uczestnik osiągnie po szkoleniu? Program

Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Wielokulturowość i globalizacja stwarzają zarówno nowe wyzwania, jak i możliwości w dzisiejszym społeczeństwie i środowisku zawodowym.

Im lepiej poznamy zagadnienia z obszaru komunikacji międzykulturowej, tym większe mamy szanse na powodzenia we współpracy z osobami z innych krajów. Wymaga to jednak zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.

 

Cel szkolenia:

    • Rozwój kompetencji międzykulturowych,
    • Skuteczna komunikacja w międzynarodowym środowisku,
    • Większa wiedza na temat zachowań i tematów, które mogą być dobrą praktyką lub niepożądanym czynem w różnych kulturach,
    • Zwiększenie własnego poczucia bezpieczeństwa i komfortu w kontaktach z osobami z innych kultur,
    • Pozyskanie narzędzi, które pozwolą świadomiej przejść przez proces relokacji,
    • Pozyskanie wiedzy jaką rolę odgrywa język w przyswajaniu tożsamości,
    • Znaczne polepszenie umiejętności prowadzenia spotkań i prezentacji w środowisku międzynarodowym,
    • Umiejętność komunikacji zgodnie z obowiązującym w danej kulturze kodem komunikacyjnym – werbalnie, pozawerbalnie i wirtualnie,
    • Uświadomienia sobie “nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji,
    • Przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów.
Rozwiń

Program

9:00

Dzień I

1. Czym jest kultura i jaki ma na nas wpływ?

  • Definicja kultury i koncepcja góry lodowej
  • Co wiemy o różnicach międzykulturowych?
  • Model DIN (Describe-Interpret-Evaluate)
  • Różnice kulturowe a biznes (relacje, style zarządzania, podejście do pracy)

2. Efekty różnic kulturowych

  • Stereotypy i uprzedzenia
  • Identyfikacja własnych przekonań/Procesy stereo typizacji (ćwiczenia)
  • Nieuświadomione uprzedzenia
  • Szok kulturowy
  • Jak bronić się przed stereo typizowaniem

3. Wymiary kultury wg. G. Hofstede

  • Jaka jest moja kultura
  • Praca narzędziem do porównywania kultur
  • Jak wykorzystać wymiary i jak szybko profilować swoich pracowników

4. Kultura a style komunikowania

  • Analiza stylów w konkretnych kanałach komunikacji
  • Komunikacja mailowa
  • Rozmowa telefoniczna
  • Spotkanie biznesowe

5. Budowanie relacji z osobami o odmiennej kulturze

  • Kulturowe bariery komunikacyjne
  • Praca w odmiennym kulturowo zespole
  • Rozpoznawanie emocji charakterystycznych dla różnych kultur

6. Praca w środowisku międzykulturowym

  • Funkcjonowanie i obieg informacji w zawodowym środowisku międzykulturowym
  • Podsumowanie
Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń