Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Wielokulturowość i globalizacja stwarzają zarówno nowe wyzwania, jak i możliwości w dzisiejszym społeczeństwie i środowisku zawodowym.
Im lepiej poznamy zagadnienia z obszaru komunikacji międzykulturowej, tym większe mamy szanse na powodzenia we współpracy z osobami z innych krajów. Wymaga to jednak zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
Cel szkolenia:
-
- Rozwój kompetencji międzykulturowych,
- Skuteczna komunikacja w międzynarodowym środowisku,
- Większa wiedza na temat zachowań i tematów, które mogą być dobrą praktyką lub niepożądanym czynem w różnych kulturach,
- Zwiększenie własnego poczucia bezpieczeństwa i komfortu w kontaktach z osobami z innych kultur,
- Pozyskanie narzędzi, które pozwolą świadomiej przejść przez proces relokacji,
- Pozyskanie wiedzy jaką rolę odgrywa język w przyswajaniu tożsamości,
- Znaczne polepszenie umiejętności prowadzenia spotkań i prezentacji w środowisku międzynarodowym,
- Umiejętność komunikacji zgodnie z obowiązującym w danej kulturze kodem komunikacyjnym – werbalnie, pozawerbalnie i wirtualnie,
- Uświadomienia sobie “nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji,
- Przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów.