Data: 01.01.2026
2 dni
Online
Zarejestruj się
1
1

Do zapłaty: 2495,00 zł/netto

Zarządzanie zespołem sprzedaży - doskonalenie umiejętności menedżerskich Program

Cele szkolenia:

Poznanie kluczowych zagadnień związanych z zarządzaniem zespołem sprzedaży. Ćwiczenia praktyczne. Rozwój kompetencji – wyznaczanie kierunków własnego rozwoju – automotywacja. Poznanie i rozpoznawanie własnego typu zachowania i potrzeb podwładnych. Wykorzystanie komunikacji w sytuacjach menedżerskich. Wyszczególnienie i przećwiczenie kluczowych umiejętności menedżerskich, takich jak:

– motywowanie

– organizacja pracy własnej i zespołu

– stymulowanie wzrostu aktywności pracowników w celu osiągania wyższych wyników

– umiejętne wykorzystanie potencjału pracownika w celu uzyskania wyższej efektywności

– praca z celami

– egzekwowanie norm i wartości

– poznawanie potrzeb podwładnych

– autoanaliza i planowanie własnego rozwoju

– prowadzenie rozmowy korygującej

– delegowanie zadań

– udzielanie pochwały

– planowanie sprzedaży

Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość autentycznej wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.  Doskonalenie umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.

 

Rozwiń

Program

Zarządzanie zespołem sprzedaży - doskonalenie umiejętności menedżerskich

• Od czego zależy sukces w motywowaniu zespołu?

• Co odróżnia zespół od grupy? ĆWICZENIE

• Co odróżnia lidera od przywódcy? ĆWICZENIE
Korzyści uczestników: poznanie różnic jakościowych między grupą a zespołem – ważnych dla zarządzania zespołem i wyznaczania celów. Poznanie i zdanie sobie sprawy z różnic w autorytecie formalnym i nieformalnym oraz ich skutków dla zarządzania. Analiza fundamentów zarządzania zespołami.

• Kluczowe umiejętności menedżerskie. Budowanie autorytetu szefa sprzedaży ĆWICZENIE jak budować i utrzymywać swój autorytet?
Korzyści uczestników: współtworzenie zasad, ustalanie wspólnego zdania, prezentacji, Wybór lektora. Współdecydowanie o składzie prezentacji. Dzielenie się doświadczeniami, nauka wzajemnego słuchania, budowania argumentacji i przekonywania.

• Szef i jego rola – organizowanie pracy własnej i zespołu – ustalanie zadań dla handlowców (ilościowych, jakościowych) ĆWICZENIE
Korzyści uczestników: konsekwencja pracy z narzędziami, doskonalenie skuteczności ich wykorzystania dla zwiększenia sprzedaży

• Planowanie – organizowanie pracy własnej i zespołu ĆWICZENIE – JAK TO ROBISZ?
Jak budować zespół sprzedażowy?
Jak budować lojalność handlowców do firmy?

• Burza mózgów – opis, charakterystyka metody podejmowania decyzji
ĆWICZENIE – 2 x przeprowadzenie „burzy mózgów” z drugą grupą

• Metodyka pracy – 4 punkty – 4 kroki
Schemat planu sprzedaży i standardów pracy handlowca
ĆWICZENIE – CO JEST DLA CIEBIE NAJWAŻNIEJSZE?

• Ważne dla menedżera sprzedaży
Empatia
Asertywność
Patrz oczami drugiego człowieka
Komunikacja ze światem zewnętrznym zaczyna się w firmie…

• Kontrola
Egzekwowanie wykonania zadań, raportowanie procesu sprzedaży, identyfikacja problemów i sposoby ich rozwiązywania ĆWICZENIE

• Ocena
Przekazywanie wiedzy – rozwój kompetencji sprzedaży podległych pracowników: o produkcie, udoskonalenie umiejętności pozyskiwania klientów,
elementy coachingu ĆWICZENIE kim jest „dobry” coach? Jak „to” się robi?

• Ludzie – spędzanie czasu ze swoimi ludźmi, rozwój, nauka, zainteresowanie nimi

• Bycie menedżerem zobowiązuje – cykl uczenia się 6/12/18 miesięcy
Korzyści uczestników: Wiedza na temat kolejnych etapów rozwoju pracownika / menedżera i różnych sposobów postępowania z nim / ze sobą.

• Zarządzanie czasem a delegowanie zadań – ĆWICZENIE

• Znaczenie przywództwa – Jakim jestem szefem?
Ćwiczenie: TEST CZY JESTEŚ TRUDNYM SZEFEM – jak działasz na innych?, dyskusja
Korzyści uczestników: zdobycie wiedzy o własnych predyspozycjach jako szefa i ocenie własnego postępowania w oczach podwładnych. Konfrontacja zdania o sobie z faktycznym odbiorem przez innych. Możliwość wyciągnięcia wniosków na przyszłośc celem poprawy metod pracy z ludźmi – zespołem.
ĆWICZENIE zasady pracy w zespole – „szklanka”
Korzyści uczestników: Samo udowadniające ćwiczenie o przewadze pracy grupowej/zespołowej nad indywidualną.

• 4 Style kierowania
Korzyści uczestników: Wiedza o stylach i umiejętność właściwego ich doboru do sytuacji i pracownika/grupy

ĆWICZENIE wymień, który styl preferujesz, uważasz za najefektywniejszy, dlaczego?
praca w podgrupach,
wybór najefektywniejszego, najlepszego stylu kierowania, uzasadnienie
prezentacja i spisanie wyników prac w podgrupach,
dyskusja
Ćwiczenie: TEST W JAKIM STYLU ZARZĄDZASZ

Korzyści uczestników: Poznanie stosowanego przez siebie stylu zarządzania i płynących z tego konsekwencji. Wnioski na przyszłość.

• Sześć funkcji menedżera
Wyznaczanie celów – SMART ĆWICZENIE
Korzyści uczestników: wiedza o podstawowych sześciu funkcjach menedżera. Poznanie ważnych zasad pracy z celami, wyznaczania i motywowania do ich realizacji, oraz pozostałych pięciu punktach. Większa samodzielność, pewność w pracy.

• Filozofia CRM
działanie w dwie strony
Jak planować, realizować, kontrolować sprzedaż
1. Planowanie
2. Rynek
3. Marże a promocje
4. Bonusy – premie
ĆWICZENIE z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w firmie

• Delegowanie uprawnień – Empowerment
Korzyści uczestników: Zdobycie narzędzi do podziału aktualnych czynności na różne kategorie zależnie od ich priorytetu. Umiejętność ustalania priorytetów, delegowania czynności innym i ich podziału zależnie od typu – ważności.

• Motywowanie
Wspieranie pracy handlowców ĆWICZENIE

• Komunikacyjne umiejętności lidera – wykształcenie atmosfery współpracy – „gra do jednej bramki”
Umiejętności retoryczne
Werbalne i niewerbalne techniki aktywnego słuchania
Prowadzenie dyskusji

• Nagradzanie i chwalenie
Korzyści wynikające z chwalenia
Krytyka motywująca
Krytyka zniechęcająca

• Grupa
Pracująca konstruktywnie
Pracująca niekonstruktywnie
ĆWICZENIE które elementy uznajesz za kluczowe, dlaczego?

• Kanapka krytyki
ĆWICZENIE Test – jak reagujesz na krytykę?
Korzyści uczestników: Wiedza o własnych umiejętnościach odnośnie przyjmowania krytyki. Samopoznanie. Zdobycie umiejętności przekazywania umiejętnie krytyki i pochwały.

• Czy wszyscy ludzie to kapitał? Klucz osobowościowy, postawa i wyniki – kryteria doboru osób do czynności / zadań
ĆWICZENIE kogo zatrudniać, kogo promować, jak? Czym się kierować przy klasyfikacji członków załogi?

• Zależności x 9

• Idee przewodnie
ĆWICZENIE scenki – odgrywanie ról, przykłady sytuacji rozmowy z pracownikiem / pracownikami. Ocena stylu zarządzania menedżera sprzedaży, metod motywowania, doboru argumentów, zrozumienia zasad komunikacji w kontekście zdobytej podczas szkolenia wiedzy.
Korzyści uczestników: Poddanie się stresowi prezentacji swojego warsztatu przed grupą, ponadto zdobycie wiedzy o ocenie swojej pracy przez innych. Pokonanie skrępowania, stawienie czoła przeciwnościom, wstydowi. Możliwość przećwiczenia zdobytej podczas szkolenia wiedzy. Doskonalenie swojego warsztatu w najskuteczniejszy, bo praktyczny sposób. Obserwacja i analiza zachowania innych. Wnioski na przyszłość.

• Podsumowanie

• Zakończenie

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiń

Regulamin

  1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w spotkaniu jest różny i uzależniony od charakterystyki spotkania. Dokładna cena jest podana w warunkach uczestnictwa dotyczących danego szkolenia zamkniętego.
  2. Cena obejmuje:  prelekcje, materiały warsztatowe.
  3. Przesłanie do BMS  pocztą elektroniczną, wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego lub rezerwacja miejsca/miejsc poprzez wypełnienie online Formularza zgłoszenia stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym, a BMS. Faktura pro forma jest standardowo wystawiana i wysyłana drogą mailową po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego. Po zakończeniu warsztatów zostanie wystawiona i przesłana faktura VAT. Zgłaszający wyraża zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  4. Osoba podpisująca formularz zgłoszeniowy w imieniu Zgłaszającego oświadcza, iż posiada stosowne uprawnienie do działania  w imieniu i na rzecz zgłaszającego, w szczególności do zwarcia umowy z BMS.
  5. W przypadku braku uczestnictwa w warsztatach, Zgłaszający zobowiązany jest uiścić pełną kwotę kosztów uczestnictwa w wysokości wynikającej z umowy.
  6. Brak wpłaty nie stanowi rezygnacji z udziału w spotkaniu.
  7. W miejsce osoby zgłoszonej do udziału w spotkaniu może wziąć udział inna osoba wskazana przez Zgłaszającego.
  8. Zgłaszający wyraża zgodę na umieszczenie logo jego firmy na stronie organizatora w module „Nasi klienci”
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie.
  10. Wysyłając zamówienie zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych spółek należących do BMS Poland Group Sp. z o.o. oraz pozostałych partnerów konferencji na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania.
  11. Wyrażam zgodę na otrzymywanie pocztą elektroniczną informacji handlowych, w tym e-mailingów i newsletterów wysyłanych przez Spółki należące do BMS Poland Group Sp. z o.o.
Rozwiń